«علی زندی فر» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: صدور بازنامه حمل بار توسط ناوگان حمل و نقل جاده ای استان نسبت به مدت مشابه قبل هفت و 76 صدم درصد افزایش داشته است.
وی ادامه داد: هشت میلیون و 950 هزار و 722 تن بار در قالب این بارنامه ها به سایر نقاط کشور حمل شدهکه در قیاس با نیمه نخست پارسال 11 و 24 صدم درصد افزایش دارد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی عمده کالاهای جابه جا شده از این استان امسال شامل سیمان، نفت کوره، گازوئیل و انواع سنگ معدن بوده و 80 درصد این محموله ها از سه شهرستان اراک، دلیجان و ساوه بارگیری شده است.
زندی فر یاد آور شد: یک میلیون و 150 هزار مسافر در قالب 103 هزار و 759 سفر در نیمه نخست امسال از استان مرکزی به سایر نقاط کشور جا به جا شده اند.
وی گفت: 9 هزار حلقه لاستیک خودروهای سنگین با نرخ مصوب دولتی نیز در قالب طرح توزیع بین رانندگان خودروهای سنگین استان تحویل شده و توزیع لاستیک مورد نیاز رانندگان بر اساس پیمایش وسایل نقلیه، معرفی توسط نمایندگان و عاملان توزیع لاستیک در استان ادامه دارد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی یاد آورشد: 258 نفر در نیمه نخست امسال در جاده های برون شهری و روستایی استان جان خود را از دست داده اند که آمار جان باختگان نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد افزایش یافته است.
زندی فر گفت: 63 درصد تلفات جاده ای استان مرکزی در این مدت مربوط به تصادف وسایل نقلیه سبک بود و سهم ناوگان مسافربری عمومی در این زمینه حدود یک درصد بوده است.
وی ادامه داد: سهم واژگونی وسایل نقلیه در تصادفات فوتی در این مدت 36 درصد بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته سه درصد کاهش داشته است.
6 هزار و 400 کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه های روستایی تشکیل داده است.
روزانه حدود 490 هزار وسیله نقلیه از مسیرهای جاده ای استان مرکزی تردد می کنند.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.