به گزارش ایرنا، آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» در خطبه های عبادی سیاسی نمازجمعه اراک افزود: در آیین اربعین حسینی شیعه و سنی، عرب و عجم و کرد و فارس حضور پیدا می کنند و بار دیگر وفاداری خود را به سرور و سالار شیهدان نشان می دهند.
وی بیان کرد: شرکت کنندگان در اربعین حسینی به دنیا ثابت می کنند که قدرت اصلی آنها تفنگ و اسلحه نیست، بلکه قدرت واقعی آنها ایمان، ولایت پذیری و عشق به محمد و آل محمد (ص) است.
امام جمعه اراک ادامه داد: همه باید تلاش کنند در تقویت آبروی نظام اسلامی بیش از پیش کوشا باشند و مراقب باشند خوراک به دست دشمنان اسلام و قرآن ندهند.
آیت الله دری نجف آبادی تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران با خون شهدای زیادی از جمله شهید مطهری ها و شهید حججی ها آبیاری شده و همه در برابر حفظ خون این عزیزان مسئولند.
وی در بخش دیگری از خطبه ها به صحبت های رهبر معظم انقلاب در جمع نخبگان اشاره کرد و گفت: ایشان در این دیدار فرموده های ارزشمندی داشتند که باید مورد توجه جدی نخبگان و اهالی دانشگاه ها در مسیر توسعه ارزش های اسلامی و قرآنی قرار گیرد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: نخبگان از سرمایه های با ارزش کشور هستند که باید در بخش های مختلف جامعه به کار گرفته شوند و از ظرفیت آنها بهره گیری شود.
آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: پیوند دانشگاه ها با صنعت، کشاورزی، خدمات و مراکز مختلف امری ضروری است.
وی اظهار داشت: دانشگاه ها باید به سمتی حرکت کنند که پاسخگوی نیازهای کشور در بخش های مختلف باشند.
امام جمعه اراک افزود: رهبر معظم انقلاب مبانی الگوی ایرانی، اسلامی پیشرفت را تبیین فرموده اند که این الگو برای خطوط کلی توسعه کشور در بخش های مختلف اجتماعی، اخلاقی، اقتصادی و سیاسی برای 50 سال آینده است و دانشمندان، حوزه ها، دانشگاه ها و سایر اندیشمندان باید نظرات خود را برای تکمیل این الگو به شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای عالی امنیت و شورای فضای مجازی ارائه دهند.
آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: تمام دولت ها برای خروج از روزمرگی و تصمیم های لحظه ای باید از این الگو پیروی کنند و بر اساس برنامه پیش روند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی ادامه داد: باید تدابیری اندیشده شود تا قیمت ها ثابت بماند و همه برای تثبیت شرایط کشور تلاش کنند.
آیت الله دری نجف آبادی در بخش دیگری از خطبه های نمازجمعه به موضوع دلخراش میرجاوه و ربوده شدن مرزبانان ایرانی پرداخت و گفت: دولت پاکستان در خصوص این حادثه مسئول است و باید این موضوع را با جدیت دنبال کند.
وی بیان کرد: دولت پاکستان نباید اجازه دهد عده ای اخلالگر امنیت مرزهای 2 کشور را دچار تنش کنند زیرا وقوع این حوادث به ضرر روابط 2 جانبه است.
امام جمعه اراک اضافه کرد: کشته شدن جمال خاشقچی روزنامه نگار سعودی از دیگر حوادثی است که در تاریخ بشریت کمتر سابقه داشته است.
آیت الله دری نجف آبادی تصریح کرد: دستگاه ها و سازمان های بین الملل نیز در قبال این اتفاق سکوت اختیار کردند که جای تاسف دارد و باید با جنایتکاران این حادثه برخورد جدی از سوی سازمان های بین المللی صورت گیرد.
نماز عبادی سیاسی جمعه در 33 نقطه استان مرکزی اقامه می شود.
3005/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.