«محمد امانی » روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان ارزآوری از محل صادرات انواع محصولات عایق رطوبتی، الیاف پلی استر و گوشت سفید مرغ توسط صنعتگران و کارآفرینان دلیجانی کسب شده است.
وی اظهارداشت:عراق، افغانستان، بلغارستان، آلمان، هند، پاکستان، ایتالیا، چین، قزاقستان و آذربایجان کشورهای هدف صادراتی محصولات تولیدی این شهرستان هستند.
وی یادآور شد: دلیجان 18 واحد واحد صنعتی قابلیت صادرات دارند و پیش بینی می شود تا پایان امسال رقم حاصل از صادرات کالا در این شهرستان به حدود 50 میلیون دلار افزایش یابد.
رئیس اداره بازرگانی صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی بیان کرد: 66 میلیون دلار ارز آوری و ارزش افزوده از محل صادرات کالا پارسال در دلیجان کسب شد.
امانی ادامه داد: این میزان صادرات معادل 24 درصد از مجموع صادرات عایق رطوبتی کشور بود.
رئیس اداره بازرگانی خارجی صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: 337 واحد تولیدی با هشت هزار و 180 میلیارد ریال سرمایه گذاری در این شهرستان فعال است.
امانی ادامه داد: دلیجان رتبه سوم سرمایه گذاری را در بخش صنعتی استان مرکزی دارد و پنج درصد از مجموع سرمایه گذاری صنعتی این استان متعلق به دلیجان است و هشت هزار و 385 نفر در صنایع این شهرستان اشتغال دارند.
رئیس اداره بازرگانی خارجی صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: موقعیت جغرافیایی ویژه دلیجان و فراهم بودن زیرساخت های صنعتی شرایط سرمایه گذاری در این شهرستان را متمایز کرده است.
امانی افزود: مجتمع تولیدی الیاف پلی استر دلیجان در زمره بزرگترین مجموعه های تولیدی خاورمیانه است به طوری که صادرات 20 درصد از الیاف پلی استر کشور از این شهرستان انجام می شود.
رئیس اداره بازرگانی خارجی صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در خصوص توانمندی دلیجان در تولید عایق رطوبتی گفت: واحدهای تولید عایق رطوبتی این شهرستان بیش از 70 درصد نیاز کشور در این بخش را تولید می کنند.
شهرستان دلیجان از توابع استان مرکزی با 50 هزار نفر جمعیت در مسیر شاهراه اصلی استان های جنوبی و شرقی با استان های شمالی و مرکزی قرار دارد و تنها خوشه صنعتی کشور در تولید عایق رطوبتی و قطب تولید الیاف پلی استر کشوراست.
7277/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.