«مصطفی آمره» روز پنجشنبه در نشست بررسی راهکارهای واگذاری اجرای شبکه آبرسانی کوچری به شهرک صنعتی خمین افزود: این میزان شامل 25 لیتر آب در ثانیه برای شهرک صنعتی خمین و 10 لیتر آب بر ثانیه برای ناحیه صنعتی شهید سعیدی در شهابیه است.
وی ادامه داد: برای اجرای این طرح آبرسانی به ناحیه صنعتی شهید سعیدی، برنامه های مطالعاتی انجام و برآورد اعتباری آن نیز 55 میلیارد ریال پیش بینی شده که با اجرای مناقصه در آذر ماه کلید می خورد.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی بیان کرد: آب چاه های ناحیه صنعتی شهید سعیدی خمین خشک شدند و با توجه به پتانسیل منطقه امکان کف شکنی ندارند و اینک واحدهای صنعتی مستقر در این ناحیه برای تامین آب با مشکل مواجه هستند.
آمره در ارتباط با آب شهرک صنعتی خمین گفت: آب شهرک صنعتی خمین اینک از 2 حلقه چاه تامین می شود که در حال حاضر مشکل کمبود آب ندارد اما برای توسعه واحدهای صنعتی و استقرار واحدهای صنعتی جدید برنامه ریزی شد.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان مرکزی افزود: اقدامات انجام شده در شهرک و نواحی صنعتی خمین در مقایسه با سال های قبل، از پیشرفت قابل توجهی برخوردار است.
وی با بیان اینکه تصفیه خانه آب، زیرسازی و آسفالت و آبرسانی از طرح های در حال اجرا در شهرک صنعتی خمین است تاکید کرد: مرحله دوم تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی خمین یکی از این طرح های مهم است که برای آن 40 میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.
مدیرعامل شرکت شهرک های استان مرکزی گفت: قرارداد این طرح منعقد شده و عملیات اجرایی آن 50 درصد پیشرفت دارد.
فرماندار خمین در این نشست بر تامین زیر ساخت های لازم برای توسعه سرمایه گذاری در 2 بخش کشاورزی و صنعتی تاکید کرد و گفت: ناحیه صنعتی شهید سعیدی و مجتمع گل و گیاه خمین اکنون با چالش آب مواجه هستند.
احمد طهرانی افزود: تامین آب مورد نیاز فعالیت صنایع از مهمترین دغدغه های سرمایه گذاران است و تامین آب مجتمع گلخانه ای این شهرستان از طریق خرید چاه های اطراف باید در دستور کار قرار گیرد.
وی تاکید کرد: افزایش سرمایه گذاری نیازمند تامین آب و اتخاذ تدبیر و برنامه ریزی مطلوب از سوی مسئولان است.
خمین واقع در جنوب استان مرکزی زادگاه بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است که 105 هزار نفر جمعیت دارد.
این شهرستان دارای یک شهرک صنعتی و 2 ناحیه صنعتی است.
7277/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.