به گزارش ایرنا «احمد طهرانی» روز پنجشنبه در نشست مدیریت بحران افزود: شهرستان خمین با توجه به شرایط و اقلیم منطقه در فصل سرما و در زمان بارش برف دچار تنگناهایی می شود.
وی اظهار داشت: بر همین اساس اتخاذ تدابیر لازم برای پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی در فصل سرد و زمستان و قبل از وقوع بحران ضروری است.
فرماندار خمین ادامه داد: شرکت نفت، شرکت گاز، توزیع برق و سایر دستگاه‌های خدمات رسان با تدابیر لازم از وقوع بحران در فصل سرد و زمستان پیشگیری کنند.
طهرانی افزود: اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان با برنامه‌ ریزی و اقدام موثر نسبت به بررسی و انجام موارد پیشگیرانه برای کاهش خسارات احتمالی در مواقع بحران تمهیدات لازم را فراهم کنند.
وی با انتقاد از تخریب 10 واحد گلخانه ای بر اثر بارش برف در زمستان گذشته افزود: هر گلخانه نیاز به حدود یک هزار لیتر سوخت مایع ذخیره دارد تا در صورت بروز سرما و بارش برف از تخریب جلوگیری شود.
وی با بیان اینکه گلخانه های صنعتی با سازه های مدرن و سوخت گاز با سرما و بارش های برف دچار خسارت کمتری می شوند افزود: بیشترین خسارت مشمول گلخانه های سنتی می شود با این وجود گلخانه های مدرن نیز باید سوخت ذخیره برای استفاده در مواقع بحران را داشته باشند.
وی بر لایروبی مسیل ها و کانال های هدایت آب های سطحی در شهر و روستا، برطرف کردن موانع انسان سازبه ویژه در عرصه رودخانه ها، آماده سازی تجهیزات برفروبی، ایجاد اماکن اسکان اضطراری مسافران در راه مانده، بازسازی حاشیه راه ها، رفع نقص علائم هشداری، آماده سازی نیروهای امدادی و کمک رسان تاکید کرد.
معاون خدمات و ایمنی شهری شهرداری خمین نیز گفت: برای بارش‌های فصل زمستان تمهیدات لازم در نظر گرفته ‌شده تا بتوان بهتر به شهروندان خدمات ‌رسانی کرد.
«محمد چوگری» افزود: شهرداری برای روزهای بحرانی آمادگی لازم را دارد تا با مدیریت، شرایط عادی را در سطح شهر حفظ کند.
وی اظهار داشت: رودخانه شهر پاکسازی شده اما رودخانه های روستایی با تجمع نخاله های ساختمانی وضعیت مناسبی برای فصل زمستان ندارند.
رئیس جمعیت هلال احمر خمین نیز گفت: پایگاه های امداد جاده ای با تجهیزات کامل و نیروی انسانی ماهر آماده خدمات رسانی به مسافران در راه مانده است.
«حبیب الله شریفی» افزود: ارائه خدمات امدادی اسکان اضطراری مسافران و در راه ماندگان، ذخیره مواد غذایی و تأمین وسایل گرمایشی در پایگاه‌های امدادی اتخاذ شده است.
شهرستان خمین از توابع اتسان مرکزی دارای 105 هزار نفر جمعیت است.
/30757277
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.