به گزارش ایرنا، «محسن شریفی» شامگاه چهارشنبه در پنجمین همایش منطقه ای شعر عاشورایی در سالن سلمان ساوجی اظهار داشت: مکتب و فرهنگ عاشورا یکی از مهمترین عوامل بازدارنده برای محافظت از قشر جوان در برابر انواع آسیب های اجتماعی است.
وی گفت: ادبیات عاشورایی مجموعه کاملی از ارزش هایی چون ایثار، مقاومت، جوانمردی، نبوغ و علایقی است که می تواند نجات دهنده بخش عظیمی از جامعه انسانی در جهان امروز باشد.
شریفی با اشاره به همایش شعر عاشورایی افزود: 320 اثر شعری از 120 شاعر اهل استان های قم، البرز، مرکزی، قزوین و همدان به دبیرخانه همایش ارسال شد که در نهایت و با رای هیات داوران، آثار برگزیده معرفی و مورد تشویق قرار گرفتند.
امام جمعه ساوه نیز گفت: شعر و ادبیات بیانگر اندیشه و بازتاب دهنده فرهنگ عمومی ملت ها است.
حجت الاسلام سید «ابراهیم حسینی» افزود: شعر و خطابه همانند رسانه ها با انتقال پیام، قدرت تاثیرگذاری بالایی دارد.
وی افزود: نرم افزار و منطق دنیای استکبار زور است و اگر آمریکا و استکبار از لحاظ نرم افزاری حرفی برای گفتن داشتند، به اقداماتی مانند تحریم، ارعاب و ترور متوسل نمی‌شدند.
حجت الاسلام حسینی ادامه داد: رسانه های نرم افزاری مانند انواع سخت افزاری بسته به محتوا و جهت گیری، می توانند تاثیر خوب یا بد داشته باشند و شعر عاشورایی نیز به مثابه یک رسانه باید پیام عاشورا را به درستی، به صورت حماسی و واقع ‌بینانه منتقل کند.
وی گفت: شاعر اهل بیت (ع) باید در بیانش دارای اخلاص و احساس مسئولیت باشد و باید اشعار عاشورایی فرهنگ جهاد و شهادت را در جامعه ترغیب کند.
در پایان این همایش که فرماندار ساوه و جمعی از شعرا و مسئولان این شهرستان نیز حضور داشتند، با رای هیات داوران محمد مهدی خانمحمدی از قم، علی اصغر ذاکری از ساوه و عباس همتی از قزوین رتبه های برتر را به دست آوردند.
ساوه از شهرهای قدیمی ایران زمین است که در تاریخ خود شاعران و نویسندگان به نام و معروفی با آثاری فاخر داشته است که نامدارترین آنها سلمان ساوجی است.
9921/6539/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.