به گزارش ایرنا، «سعید فرخی» روز چهارشنبه در سومین نشست کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری استان مرکزی در استانداری این استان، افزود: پژوهش به عنوان سرمایه کلیدی و اساس هر فعالیت استان باید جدی گرفته شده و از امور بی برنامه و فاقد مطالعه جلوگیری شود.
وی با اشاره به هفته پژوهش اظهار کرد: دومین نمایشگاه فناوری های پیشرفته در هفته پژوهش در استان برگزار می شود که کمیته های برگزاری این رخداد مهم شکل گرفته است.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعهد منابع استان مرکزی بیان کرد: چهار کمیته اجرایی، علمی، تبلیغات و اطلاع رسانی و کمیته تجاری سازی برای برگزاری هر چه باشکوهتر این نمایشگاه تشکیل شده است.
فرخی یادآور شد: دومین نمایشگاه فناوری های پیشرفته استان مرکزی از 12 تا 16 آذرماه امسال در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی غرب کشور در اراک برگزار می شود.
وی بیان کرد: محصولات و فناوری های جدیدی که از سوی دانشگاه ها، شرکت های دانش بنیان، مراکز تولید فناوری و آرندی شرکت های تولیدی در طول یک سال ارایه شده به مدت چهار روز در این نمایشگاه به معرض دید عموم گذاشته می شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی اظهار داشت: 25 آذرماه در تقویم ملی کشور به عنوان روز پژوهش نامگذاری شده اما برای جلوگیری از تداخل برنامه های استانی با برنامه های ملی، برنامه های استانی 10 روز زودتر از برنامه های ملی انجام می شود.
فرخی بیان کرد: بر اساس حکمی از سوی استاندار مرکزی، «سعید حمیدی» رئیس دانشگاه اراک به عنوان دبیر برگزاری هفته پژوهش استان مرکزی منصوب شده است.
وی ادامه داد: اعتبارات پژوهشی دستگاه های اجرایی در سال جاری تجمیع شده و دستگاه ها متناسب با رشته فعالیت خودشان در حوزه های مختلف صنعتی، کشاورزی و فرهنگی و خدمات در شورای برنامه ریزی و توسعه استان 10 طرح پژوهشی انتخاب شده و مجری این طرح ها نیز از طریق فراخوان انتخاب می شوند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی گفت: پژوهش و تحقیق باید علمی وکاربردی باشد و ارج نهادن به جایگاه پژوهشگران وپژوهندگان عرصه دانش، عامل موثر پیشرفت جوامع محسوب می شود.
وی ادامه داد: یکی از وظایف اصلی دانشگاه ها و مراکز علمی کشور تحقیق و پژوهش در شاخه های مختلف علوم برای جا نماندن از عصر فرا صنعتی است.
25 آذرماه به عنوان روز پژوهش نامگذاری شده است.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.