دکتر «ابوذر صباغی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این اقلام قاچاق با مشارکت نیروی انتظامی، صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات و نماینده دادستانی در جریان بازدیدهای مشترک از مراکز عرضه کالاهای سلامت محور کشف شده است.
وی اظهار داشت: اقلام قاچاق کشف شده شامل طیفی از داروهای شیمیایی، انواع داروهای مخدر و روانگردان، داروهای گیاهی، عرقیات سنتی، مکمل‌های غذایی و رژیمی است.
سرپرست مدیریت غذا و دارو دانشکده علوم پزشکی خمین ارزش ریالی این داروها را 630 میلیون ریال بیان کرد.
دکتر صباغی افزود: 60 مورد بازرسی از داروخانه های خصوصی و سه مورد بازدید از فروشگاه های عرضه تجهیزات پزشکی در نیمه نخست امسال انجام شد که 39 قلم دارو قاچاق به ارزش 30 میلیون ریال از این بازدیدها به دست آمد.
وی گفت: 150 مورد بازدید نیز در این مدت از کارخانجات و کارگاه های تولیدی خمین انجام شد که در این راستا 10 پرونده به مراجع قضایی ارجاع شد و علاوه بر 55 مورد نمونه گیری، 30 تذکر به متخلفان داده شد.
دکتر صباغی ادامه داد: 85 مورد بازدید نیز از مراکز عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی انجام شد که در این راستا 465 قلم کالای قاچاق و یکهزار و 795 قلم کالای تاریخ گذشته کشف و جمع آوری شد.
سرپرست مدیریت غذا و داروی دانشکده علوم پزشکی خمین تصریح کرد: کالاهای سلامت محور به طور مستقیم با کیفیت زندگی و سلامت اقشار جامعه ارتباط دارد و از همین رو وزارت بهداشت نظارت و حساسیت ویژه ای بر این بخش دارد.
دکتر صباغی بیان کرد: ورود هرگونه کالای سلامت محور از جمله داروها، تجهیزات و ملزومات پزشکی، شیرخشک، مکمل های دارویی در مراکز غیر مجاز ممنوع است.
شهرستان خمین دارای 6 هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب است.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.