«محمود محمودی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: مهندسی ارزش به عنوان تکنیکی خلاق و کارآمد در رسیدن به اهداف طرح ها است که با صرف حداقل هزینه و حفظ کیفیت در سال های اخیر توانسته از هدررفت انرژی جلوگیری کند.
وی بیان کرد: طرح های توسعه و ساخت، اصلاح و بهینه سازی و روشنایی معابر با صرفه جویی 27 درصدی با به کارگیری روش های استفاده از تجهیزات موجود، برکناری و جابه جایی شبکه به جای نوسازی و کاهش حجم تجهیزات شبکه با حفظ پایداری صورت گرفته است.
معاون برنامه ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی ادامه داد: راه اندازی و استفاده از فناوری نرم افزاری بر پایه تلفن همراه از جمله اجرای سرویس ussd و داشبورد مدیریت، بهبود فرآیند های مدیریتی در اتوماسیون اداری با ایجاد فرم های الکترونیکی، آغاز مطالعات طرح جامع برق رسانی در شهرستان ساوه و تغییر سیستم طراحی مکانیزه به طراحی در بستر GIS با استفاده از نرم افزار تحت وب از دیگر اقدامات این حوزه است.
محمودی اظهار داشت: ایجاد زیرساخت اطلاع رسانی خاموشی ها مبتنی بر GIS به تفکیک اشتراک از طریق رمز رایانه مندرج در قبض، سرویس نقشه، کد USSD و ارسال پیامک، تکمیل تاسیسات جانبی و زیر بنایی کانال بازار تاریخی اراک به منظور اجرای عملیات کابل کشی و اجرای طرح اصلاح شبکه توزیع برق فرسوده بازار، اتمام 9 طرح تحقیقاتی کاربردی در سطح توزیع برق و پیگیری و اجرای 21 پروژه تحقیقاتی دیگر به منظور بهبود مستمر فعالیت ها و خدمات توزیع برق بخش دیگری از فعالیت های صورت گرفته در نیمه نخست امسال است.
703 هزار مشترک برق در استان مرکزی وجود دارد که 26 درصد کشاورزی، هفت درصد عمومی، 23 درصد خانگی، 2 درصد معابر، پنج درصد تجاری و 37 درصد صنعتی است.
ارایه خدمات به مشترکان برق استان مرکزی در 12 شهرستان، 33 شهر، 17 واحد اتفاقات و عملیات، 21 دفتر خدمات برق، 132 دفتر پیشخوان دولت شهری و روستایی، یک مرکز خدمات غیرحضوری است.
مجموع طول شبکه توزیع برق استان مرکزی 20 هزار کیلومتر است و سیستم تولید انرژی تجدید پذیر در این استان به چهار هزار و 684 کیلو وات رسید است.
3005/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.