«عباس ارشدی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود 118 تن از این بذر توزیع شده از انواع گندم آبی در ارقام بکراس روشن، اروم، حیدری و میهن و 126 تن از انواع گندم دیم شامل ارقام اوحدی و سرداری است.
وی اظهارداشت : 82 تن بذر اصلاح شده جو آبی شامل ارقام ماکویی و بهمن نیز بین بهره برداران توسط کارگزاری های توزیع بذر بین کشاورزان توزیع شده است.
مدیر جهاد کشاورزی خمین بیان کرد: سهمیه بذر اصلاح شده تخصیصی برای کشت پاییزه این شهرستان در سال زراعی جاری 470 تن است که تا کنون 70 درصد آن توزیع شده است.
ارشدی خاطرنشان کرد: بذر اصلاح شده از مهمترین عوامل در رسیدن به تولید مطلوب است و در راستای سیاست حمایت از بهره برداران بخش کشاورزی طرح جایگزینی بذور خود مصرفی کشاورزان با بذر های اصلاح شده در دستور کار قراردارد.
وی اضافه کرد: هدف از توزیع بذور اصلاح شده افزایش عملکرد و تامین بذر مناسب جهت کشت پاییزه است و در صورت استقبال کشاورزان آمادگی برای تامین بذر اصلاحی به هر میزان وجود دارد.
مدیر جهاد کشاورزی خمین گفت: محصولات پاییزه در این شهرستان در حال کشت است و پیش بینی می شود حدود 20 هزار هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان تا اواخر آبان ماه زیر کشت غلات رود.
ارشدی یادآور شد: 47 هزار تن محصول گندم و جو امسال از 6 هزار هکتار سطح زیر کشت گندم آبی، 10 هزار هکتار گندم دیم و چهار هزار هکتار جو آبی برداشت شده است.
52 درصد از جمعیت 105 هزار نفری خمین کشاورز هستند و مهمترین محصولات زراعتی آن گندم، جو، سیب زمینی، پیاز، لوبیا و ذرت علوفه ای است.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.