به گزارش ایرنا، « سعید فرخی» روز دوشنبه در نشست هماهنگی فن بازار استان مرکزی، افزود: شفاف سازی و تقویت بازار فناوری ابزاری است که برای تسهیل توسعه امور استفاده می شود و فن بازار در دنیای رقابتی اقتصاد از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی اظهار داشت: فن بازارها از یک سو ابزارهای مورد نیاز پدید آوران بخش های تحقیق و توسعه صنایع برای دستیابی به فناوری را فراهم می کنند و از سوی دیگر با رساندن اطلاعات فناوری و دستاوردهای علمی و پژوهشی، محصولات خود را به متقاضیان و سرمایه گذاران می شناسانند.
فرخی افزود: فن بازار به عنوان تنها مرجع اطلاعات فناوری کشور، تحت نظارت پارک فناوری پردیس و با هدف بسترسازی مناسب برای آفرینش و انتقال فناوری و عرضه ایده های علمی، مبادلات یافته های فکری با روش های صاحبان دانش و نهادهای دانش بنیان که با مقوله تجاری سازی دانش سرو کار دارند، شکل گرفته است.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: رفع موانع تولید و مشکلات صنعتی این استان نیازمند توجه و بها دادن به دانش فن بازار است.
«مصطفی آمره ای» افزود: معرفی فن بازارها به عنوان بازوی صنایع و واحدهای تولیدی به مخاطبان در این استان در حد انتظار نبوده و این مهم باید توسط رسانه ها به ویژه صدا و سیما عملیاتی شود.
وی اظهار داشت: استان مرکزی به دلیل برخورداری از مراکز دانشگاهی و صنایع بزرگ پتانسیل خوبی در حوزه تولید فناوری دارد و فن‌بازار منطقه‌ای شرایطی را فراهم می کنند تا عرضه کنندگان فناوری بتوانند به سهولت محصول خود را ارایه کنند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان مرکزی گفت: استفاده از ظرفیت شبکه های فضای مجازی برای معرفی محصولات تولید کنندگان فن بازار بخشی از مشکلات این حوزه را می تواند برطرف کند.
استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنعت کشور بیش از سه هزار واحد صنعتی و تولیدی دارد.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.