به گزارش ایرنا، «فتح الله حقیقی» روز شنبه در نشست هماهنگی برگزاری یوم الله 13 آبان استان مرکزی، افزود: برنامه های این روز باید حول حضور حداکثری مردم و مسئولان و تقویت یکپارچگی ملی باشد.
وی ادامه داد: حضور مسئولان و کارکنان دستگاه های اجرایی در آیین یوم الله 13 آبان باید بیشتر از گذشته نمود یابد و مردم و دایره مدیران باید همگام با یکدیگر این آیین پر افتخار را برگزار کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی بیان کرد: برگزاری آیین 13 آبان با شعار «افتخار به گذشته و امید به آینده» برگزار می شود و از این رهگذر باید افتخارات 40 ساله نظام اسلامی به خوبی برای آحاد مردم و به خصوص جوانان و نوجوانان تشریح و تبیین شود.
وی ادامه داد: مسئولان وظیفه دارند آینه ای از پیشرفت و توسعه 40 ساله انقلاب اسلامی را فرا روی نسل جوان بگذارند و نقشه های شوم دشمنان را بی اثرکنند.
حقیقی اظهار داشت: روحانیان و پیشکسوتان انقلاب اسلامی باید به مدارس و دانشگاه های نقاط مختلف استان رفته و در محافل مختلف جوانان را از توطئه های دشمنان آگاه و نقاط قوت تاریخ 40 سال انقلاب اسلامی را نیز معرفی کنند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی بیان کرد: ایران اسلامی در همه بخش های نظامی، دفاعی، آموزشی، پزشکی، هسته ای و دانشگاهی افتخارات بسیاری به دست آورده که باید به نسل جوان معرفی شود.
وی افزود: آمریکا در شرایط مختلف و با توطئه هایی از قبیل حادثه طبس، کودتای نوژه، جنگ تحمیلی، جنگ نیابتی و جنگ اقتصادی از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تا کنون در صدد ضربه زدن به نظام اسلامی بوده که همه این توطئه ها با هدایت های رهبری، هوشیاری نیروهای مسلح و بصیرت ملت خنثی شده و این تاریخ پر افتخار باید برای نسل جوان تشریح و تبیین شود.
حقیقی افزود: توطئه های دشمنان با بصیرت و آگاهی مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی خنثی می شود اما این دلیل نمی شود که مسئولان کنار ایستاده و مردم را تشویق به حضور در راهپیمایی 13 آبان کنند و مسئولان نیز باید دوشادوش اقشار مختلف مردم در این آیین حضور پررنگ و انقلابی داشته باشند.
وی افزود: برگزاری نشستی به ریاست معاون هماهنگی اقتصادی و توسعه منابع استانداری با شورای اداری استان، برپایی نشست بانوان با مسئولیت مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری، برپایی نشست با تولیدکنندگان، مسئولان دانشگاه ها و مدیرکل آموزش و پرورش، دهیاران و شوراهای اسلامی روستایی، هنرمندان، ورزشکاران و روحانیون با هدف تبیین دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی برای این ایام در استان تدارک شده است.
مدیر حوزه های علمیه استان مرکزی نیز در این نشست گفت: انقلاب اسلامی ایران به بلوغ کامل رسیده و شاخصه های قدرت با افتخار دست ملت ایران قرار گرفته است.
حجت الاسلام و المسلمین«کاظم سپاسی» افزود: آمریکای جنایتکار در طول 17 سال گذشته برای به دست گرفتن زمام امور خاورمیانه میلیاردها دلار در این منطقه هزینه کرده اما به گفته سیاستمداران این کشور تا کنون هیچ منفعتی کسب نکرده است.
وی بیان کرد: ایران اسلامی توانسته به برکت هدایت های رهبر معظم انقلاب و رشادت نیروهای مسلح، مرزهای کشور را تا سواحل مدیترانه گسترش دهد که این مهم یک پیروزی بزرگ هم برای اسلام و هم برای ایران است.
مدیرحوزه های علمیه استان مرکزی بیان کرد: علاوه بر حضور پر شور دانش آموزان و دانشجویان باید برای دعوت و حضور اقشار مختلف مردم در راهپیمایی و اجتماع 13 آبان برنامه ریزی شود.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی نیز در این آیین گفت: حضور آحاد مردم در آیین راهپیمایی و اجتماع 13 آبان هدف اصلی این نهاد است.
حجت الاسلام و المسلمین «عباس هاشمی» افزود: ستاد استانی و ستادهای شهرستانی برگزاری راهپیمایی و اجتماع 13 آبان استان مرکزی تشکیل شده و نتایج نشست ها و برنامه ریزی ها نیز باید در اسرع وقت به ستاد استانی ارائه شود.
وی ادامه داد: آموزش و پرورش وظیفه دارد زمینه حضور 15 هزار دانش آموز را در اجتماع 13 آبان شهر اراک فراهم کند و سازمان اتوبوسرانی شهرداری اراک نیز وظیفه دارد نسبت به اعزام بیش از 60 دستگاه اتوبوس برای انتقال دانش آموزان با اداره کل آموزش و پرورش همکاری کند.
رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان مرکزی اظهار کرد: اجتماع 13 آبان اراک در میدان شهدا و ابتدای بازار تاریخی این شهر برگزار می شود.
یوم الله 13 آبان به عنوان برگ زرینی از تاریخ انقلاب اسلامی یادآور تبعید امام راحل در سال 43، گرامیداشت یاد و خاطر دانش آموزانی که در سال 57 به دست نیروهای ساواک به شهادت رسیدند و تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان در سال 58 است.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.