« اسماعیل خانجانی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 774 تماس تلفنی امسال با این مرکز گرفته شده که اختلافات خانوادگی با 246 مورد در صدر تماس های این مرکز بوده است.
وی ادامه داد: درخواست مشاوره در زمینه های فرزند پروری، مشکلات فردی، کودک آزاری و همسر آزاری مهمترین موضوعات طرح شده در تماس با خط 123 است.
رئیس بهزیستی خمین با اشاره به اینکه فعالیت مرکز اوژانس اجتماعی شامل خط تلفن 123، سیار اجتماعی، مداخله در بحران و کاهش طلاق است، اظهار داشت: مددکاری اجتماعی، روانشناسی ،خوابگاهی آموزشی و کمک های موردی از جمله خدمات این مرکز است.
خانجانی تصریح کرد: تماس گیرنده هایی که نیاز به مشاوره حضوری داشته باشند به مرکز مشاوره اورژانس اجتماعی ارجاع داده می شوند.
وی تاکید کرد: 35 درصد پرونده های متقاضیان طلاق توافقی که در نیمه نخست امسال به اورژانس اجتماعی این شهرستان ارجاع شده به سازش انجامید.
رئیس بهزیستی خمین افزود: برای 6 زن سرپرست خانواده در اورژانس اجتماعی در خمین پرونده دریافت تسهیلات اشتغال تشکیل شده و 9 زن سرپرست خانوار نیز سال گذشته با معرفی این مرکز تسهیلات اشتغالزایی دریافت کردند.
خانجانی ادامه داد: بیشترین مددجویان مرکز اورژانس اجتماعی را خانواده های غیربومی و ساکنان مناطق حاشیه ای شهر تشکیل می دهند.
هفت هزار نفر در شهرستان خمین زیر پوشش خدمات بهزیستی قرار دارند.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.