«امیرحجت نوروزی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 18 هزار و 245 نفر از این معلولان مرد و بقیه زن هستند که در سامانه بهزیستی ثبت نام شده اند.
وی اظهارداشت: هرسال باید 10 درصد از مددجویان تحت پوشش بهزیستی از چرخه حمایت خارج و بازتوان شوند که این مهم با ازدواج، اشتغال، دریافت تسهیلات، فوت و تحصیل محقق می شود.
معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان مرکزی گفت: 32 هزار معلول در این استان شناسایی شده است که هفت هزار معلول مشمول دریافت مستمری هستند و بقیه معلولان خدمات غیرمستمر بهزیستی را دریافت می کنند.
نوروزی افزود: بهزیستی افراد با معلولیت شدید و خیلی شدید را تحت پوشش پرداخت خدمات مستمر مانند پرداخت مستمری قرار می دهد اما سایر معلولان خفیف و متوسط از خدمات سطح یک مانند بیمه، خدمات توانبخشی و مشاوره برخوردار هستند.
وی اظهار داشت: کرامت و حرمت معلولان، برابرسازی فرصت‌ها، توانمندسازی و توانبخشی پزشکی، حرفه‌ای شغلی، آموزشی و اجتماعی معلولان از ویژگی‌های قانون جامع حمایت از معلولان است.
بهزیستی در پنج بخش امور اجتماعی، مشارکت های مردمی و اشتغال، امورپیشگیری، پشتیبانی و منابع انسانی و امور توانبخشی خدمات را به جامعه هدف ارایه می کند.
65 هزار توانجو از خدمات بهزیستی استان مرکزی بهره مند می شوند.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.