«محمد صادق قائمی» روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این فضاها در قالب 29 طرح آموزشی در مهرماه امسال به بهره برداری رسیده و در راستای بهبود و افزایش سرانه آموزشی به آموزش و پرورش استان مرکزی تحویل شد.
وی ادامه داد: با بهره برداری از این طرح ها 135 کلاس آموزشی و شماری سالن ورزشی و نمازخانه به فضاهای آموزشی استان مرکزی افزوده شد.
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان مرکزی گفت: تکمیل و بهره برداری از این طرح ها در مجموع 270 میلیارد ریال هزینه داشته که 150 میلیارد ریال آن توسط خیران تامین شده است.
قائمی افزود: بیشترین بهره برداری از طرح های آموزشی به دلیل مهاجرپذیر بودن و کمبود فضاهای آموزشی در شهرستان های اراک و ساوه بوده است.
وی از آغاز ساخت و مقاوم سازی 127 طرح آموزشی با کمک خیران و از محل اعتبارات دولتی در استان مرکزی خبر داد و گفت: 62 طرح با 580 هزار متر مربع زیر بنا و 700 میلیارد ریال اعتبار با مشارکت خیر و تمام خیر ساز و 65 طرح با اعتباری بالغ بر 800 میلیارد ریال از محل اعتبارات دولتی در حال انجام است.
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان مرکزی افزود: با بهره برداری از این طرح ها مشکل کمبود فضاهای آموزشی در کمیجان، دلیجان، ساوه و اراک رفع می شود.
قائمی گفت: 45 درصد فضاهای آموزشی استان مرکزی تاکنون مقاوم سازی شده است و 20 درصد از استحکام مناسب برخوردار بوده اند.
وی یادآور شد: 35 درصد از واحدهای آموزشی استان نیز نیازمند تخریب و بازسازی است.
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان مرکزی عنوان کرد: واحدهای آموزشی بحرانی و نیازمند تخریب و بازسازی در استان مرکزی توسط این اداره کل شناسایی و برنامه ریزی های لازم در راستای مقاوم سازی و بازسازی آن ها اندیشیده شده است.
227 هزار دانش آموز در 2269 مرکز آموزشی در استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.
1955/ 6013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.