به گزارش ایرنا، «مجید نیکی ملکی» روز دوشنبه در نشست کارگروه تخصصی اشتغال استان مرکزی در محل استانداری این استان، افزود: این تسهیلات به 400 طرح اقتصادی و اشتغال روستایی پرداخت شده است.
وی ادامه داد: بخش عمده ای از متقاضیان تمامی تسهیلات خود را دریافت کرده اند و بخشی نیز به صورت مرحله ای در حال دریافت تسهیلات هستند.
مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری مرکزی بیان کرد: مجموع ابلاغیه تسهیلات اشتغال روستایی این استان یک هزار و 20 میلیارد ریال است که تا کنون یک هزار و 300 میلیارد ریال در کارگروه تخصصی اشتغال استان مصوب شده است.
وی مجموع طرح هایی که منجر به انعقاد قرارداد شده است را 900 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: طرح های اشتغال روستایی متقاضیان در کارگروه استانی مورد بررسی قرار می گیرد و بر اساس قانون به بانک های عامل معرفی می شود.
نیکی ملکی اضافه کرد: حساسیت در پرداخت و چگونگی هزینه کرد این تسیهلات باعث شده که کمیته نظارتی بر روند عملکرد دستگاه های اجرایی و همچنین متقاضیان تسهیلات در کارگروه اشتغال استان مرکزی تشکیل شود.
وی اظهار داشت: ایجاد اشتغال در روستاها نیازمند ایده پردازی کارشناسانه است و باید ظرفیت و توانمندی روستاها را با دید عمیق تری رصد کرد.
مدیرکل جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری مرکزی اضافه کرد: برنامه ریزی برای ماندگاری جوانان در روستاها و جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها و حتی ایجاد زمینه مهاجرت معکوس به روستاها یکی از اولویت های خانواده دولت در استان مرکزی است.
792 روستای استان مرکزی دارای دهیاری است.
3017/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.