به گزارش ایرنا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی در این آیین گفت: با آغاز به کار این دفتر زمینه اشتغال مستقیم پنج نفر با حجم سرمایه گذاری یک میلیارد و پانصد میلیون ریال با مشارکت بخش خصوصی مهیا شده است تا شهروندان شهباز و روستاهای مجاور از خدمات گردشگری بهره مند شوند.
سید« محمد حسینی» افزود: تمرکز اصلی دفاتر باید بر گردشگر ورودی به استان و شهرستان ها باشد و برگزاری تورهای مختلف برای راهنمایان گردشگری می تواند موانع پیش رو را برطرف کند.
وی اظهار داشت: هر تور گردشگری که دفاتر به استان جذب کنند ده ها فرصت شغلی ناپایدار ایجاد می کند که با تداوم این تورها، این شغل ها نیز مستمر می شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: شهرستان شازند دارای ویژگی های منحصر به فرد تاریخی و طبیعی است که از این میان می توان به چشمه ساران متعدد این شهرستان، امامزاده آستانه، تپه تاریخی سرسختی و پیست اسکلی پاکل و روستای هدف گردشگری عمارت اشاره کرد.
فرماندار شهرستان شازند نیز گفت: با تمام توان از سرمایه گذاران در حوزه گردشگری و به خصوص بومگردی حمایت می شود چرا که ظرفیت های این شهرستان برای توسعه این رویکرد جدید در گردشگری بسیار قابل توجه است.
«مصطفی عرب » افزود: بیش از 100 روستا در این شهرستان وجود دارند که هر یک دارای جاذبه های منحصر به فرد تاریخی، فرهنگی و گردشگری هستند.
وی اظهار داشت: از سوی دیگر استقرار روستاهای بکر در بخش های مختلف شهرستان می تواند بسته کاملی از انواع گردشگری تاریخی، فرهنگی، مذهبی، ورزشی و طبیعت گردی را به گردشگران ارائه دهد.
عرب تصریح کرد: توسعه اقامتگاه های بومگردی از اهداف پیش رو است تا علاوه بر توسعه گردشگری و اشتغال پایدار، سرانه درآمدی مطلوب از حوزه گردشگری نیز حاصل شود.
شهباز شهری در بخش قره کهریز واقع در شهرستان شازند از توابع استان مرکزی است که در شرق شازند در ۲۵ کیلومتری جنوب غربی اراک و در دامنه رشته کوه‌های زاگرس واقع شده است.
6991/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.