به گزارش ایرنا، سید « محمد هادی ایازی» عصر روز شنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی اورژانس بیمارستان خمین افزود: مشارکت خیران در حوزه بهداشت و درمان روبه افزایش است به طوری که سرمایه گذاری خیران هر ساله با افزایش 20 تا 50 درصدی رو به رو است.
وی اظهارداشت: با بهره‌گیری از مشارکت خیران می‌توان به توسعه زیرساخت‌های حوزه سلامت، کمک کرد تا درد و رنج بیماران کاهش یابد.
معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در دولت یازدهم 25 هزار تخت بیمارستانی به بهره برداری رسید و 48 هزار تخت بیمارستانی نیز مرمت و بازسازی شد.
ایازی ادامه داد: با این وجود، دولت به تنهایی قادر به فراهم کردن همه زیر ساخت ها نیست و در بسیاری از نقاط کشور مردم با مشکلات و تنگناهای پیدا کردن تخت بیمارستانی مواجه هستند.
وی تاکید کرد: در قانون بودجه 97 دولت مکلف شده طرح های نیمه تمام در بخش های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و بهداشتی را به مردم واگذار کند.
معاون اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت : فضای درمانی در سطح کشور باید توسعه یابد چرا که کشور به سمت سالمندی و افزای ش مراجعه به مراکز درمانی پیش می رود.
ایازی گفت: بیمارستان یک هزار تخت خوابی و سرمایه گذاری 10 هزار میلیاردی سلامت، بزرگترین بیمارستان سوختگی در اهواز و بیمارستان ویژه کودکان نیز توسط نیکوکاران در حال ساخت است .
وی افزود: ساخت این بیمارستان های بزرگ با امکانات و تجهیزات پیشرفته و قبولی 18 دانش آموز در بخش پزشکی در منطقه محرومی نظیر بلوچستان با مشارکت مالی خیران افتخاری برای کشور است.
عملیات اجرایی اورژانس بیمارستان خمین در زمینی به مساحت یک هزار 500 متر مربع آغاز شد.
برای ساخت بخش اورژانس بیمارستان امام خمینی (ره) خمین 30 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده که اعتبار اولیه این طرح را یک خیر نیکوکار این شهرستان به میزان 18 میلیارد ریال متعهد شده است.
اورژانس جدید بیمارستان خمین مجهز به 21 تخت در بخش بستری و حاد و هشت تخت در بخش خدمات سرپایی می شود و فضاهایی چون ایزولاسیون، اتاق سی پی ار، و اتاق عمل سرپایی، با جدیدترین طراحی و نقشه های استاندارد در آن ایجاد می شود .
شهرستان خمین از توابع استان مرکزی با 105 هزار نفر جمعیت، یک بیمارستان با خدمات درمانی و بستری دارد.
7277
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.