« علی اکبر کریمی » روز شنبه در حاشیه بازدید از دفتر کنسولگری عراق در استان مرکزی در گفت و گو با ایرنا افزود: اکنون یک هیات هفت نفره از دیپلمات های کشور عراق در کنسولگری این شهرستان در اراک مستقر و و با آغاز صدور روادید در کشور آماده ارائه خدمت به مردم این استان و سایر استان های همجوار هستند.
وی ادامه داد: با توجه به فعالیت سامانه ثبت نام زائران اربعین حسینی (ع) از چند روز گذشته، مردم استان مرکزی می توانند با ثبت نام در این سامانه از طریق دفاتر زیارتی استان برای دریافت گذرنامه خود اقدام کنند.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: مدارک زائران از طریق دفاتر زیارتی به کنسولگری عراق در استان مرکزی ارجا و بدون نیاز به حضور زائران به این کنسولگری به صورت غیر حضوری روادید زائران اربعین در کمترین زمان صادر و در اختیار آنان قرار می گیرد.
کریمی یاد آور شد: 57 هزار نفر سال گذشته از استان مرکزی به زیارت اربعین مشرف شدند که با توجه به ایجاد کنسولگری عراق در استان مرکزی، تسهیل صدور روادید برای زائران اربعین و صدور روادید زائران استان لرستان از این استان پیش بینی می شود امسال تعداد زائران نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری اشته باشد.
وی قیمت صدور ویزای کشور عراق برای زائران اربعین حسینی (ع) را 41 دلار عنوان کرد و گفت: با توجه به هماهنگی های انجام شده با طرف عراقی و برای جلوگیری از بروز التهاب در بازار ارز مقرر شده این هزینه به صورت ریالی از مردم اخذ و به صورت یکجا با دولت عراق تسویه شود.
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: هزینه صدور روادید سه میلیون و 770 هزار ریال است که سه میلیون و 500 هزار ریال آن برای انجام هزینه صدور و 277 هزار ریال بابت هزینه بیمه و دفاتر از زائران گرفته می شود.
مدیرعامل شرکت مرکزی کارگزاران زیارتی استان مرکزی نیز گفت: 40 دفتر زیارتی و 9 شعبه موقت اکنون بدون تعطیلی و به صورت 24 ساعته وظیفه ثبت نام زائران اربعین امام حسین (ع) در این استان را برعهده دارند.
« ابوالفضل هاشمی » افزود: اکنون تمامی امکانات در دفتر کنسولگری عراق در استان مرکزی فراهم و دیپلمات های کشور عراق در این دفتر مستقر شده اند و با آغاز صدور روادید در کشور ارائه خدمت توسط این کنسولگری به مردم انجام می شود.
وی ادامه داد: 57 هزار نفر سال گذشته از استان مرکزی در اربعین حسینی (ع) به عتبات عالیات مشرف شدند که با توجه به اینکه صدور رواید زائران استان لرستان نیز به استان واگذار شده، پیش بینی می شود 100 هزار نفر از این استان به زیارت اربعین مشرف شوند.
استان مرکزی هفت کرسی نمایندگی در خانه ملت دارد که دو جایگاه آن مربوط به نمایندگان اراک، کمیجان و خنداب است.
1955/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.