به گزارش ایرنا، حجت الاسلام «حسین دلاوری» روز شنبه د جمع اصحاب رسانه افزود: چاپ و توزیع 15 هزار جلد قرآن کریم در حاشیه چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت اراک در دستور کار اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی است قرار گرفت که تاکنون سه هزار جلد آن چاپ شده است.
وی ادامه داد: قرآن های چاپی تا پایان امسال به مساجد، حسینیه ها و تکایای نقاط مختلف استان مرکزی ارسال می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بیان کرد: چاپ کتاب زندگینامه 63 شهید قرآنی این استان با عنوان«سوره های لاله های سرخ» نیز در دست چاپ قرار دارد.
وی در خصوص برگزاری مسابقات سراسری قرآن و عترت اراک نیز گفت: سه ستاد اصلی با عنوان ستاد راهبری مسابقات با ریاست سازمان اوقاف و امور خیریه، ستاد معین به ریاست استاندار مرکزی و دبیر اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و ستاد اجرایی به ریاست اداره کل اوقاف و امور خیریه و دبیری اداره قرآن این اداره تشکیل و کارها بر اساس برنامه ریزی های از پیش تعیین شده در حال انجام است.
حجت الاسلام دلاوری اضافه کرد: برای برگزاری این مسابقات و کاهش هزینه های جاری، عملکرد پنج استان که سال های گذشته میزبان این مسابقات بودند مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت به منظور کاهش هزینه های ایاب و ذهاب و کیفیت در اجرای مسابقات، مجموعه کوه نور برای برگزاری مسابقات و همچنین هتل پنج ستاره امیرکبیر برای اسکان شرکت کنندگان در نظر گرفته شد.
وی بیان کرد: انتخاب مکان اسکان و برگزاری مسابقات از بین چندین مکان دیگر و با نظارت دقیق ستاد عالی مسابقات سازمان اوقاف و امور خیریه کشور انتخاب شد و حتی کوه نور و هتل امیرکبیر نیز از نظر این ستاد از استانداردهای کافی برخوردار نبودند اما از دیگر مکان های معرفی شده شرایط بهتری داشتند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی گفت: علاوه بر شرکت کنندگان و داوران چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن و عترت بیش از 200 نفر عوامل اجرایی و 70 نفر نیز میهمانان رسانه ای این مسابقات هستند که برای کاهش هزینه این افراد در مکان دیگری اسکان و پذیرایی می شوند و محل هتل امیرکبیر تنها برای مسابقه دهندگان و داوران در نظر گرفته شده است.
وی ادامه داد: پنج بازرس و 2 نیروی حراستی از روزهای گذشته در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی مستقر شده اند و همه اعتبارات مسابقات با نظارت این افراد هزینه می شود.
حجت الاسلام دلاوری افزود: تمامی اعتبارات چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن و عترت استان مرکزی از محل نذورات، کمک های خیرین و موقافات قرآنی هزینه می شود و از محل اعتبارات ملی و استانی تنها 500 میلیون ریال کمک استاندار مرکزی در این مسابقات هزینه می شود.
وی بیان کرد: مسابقات قرآن و عترت در سال های گذشته به صورت 2 مرحله ای در استان ها برگزار می شد، اما امسال با هدف کاهش هزینه ها مرحله اول این مسابقات به صورت روزانه در شهر مقدس قم برگزار شد و مسابقات اراک به نوعی رقابت نهایی چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن و عترت محسوب می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بیان کرد: 600 هدیه سفالینه به منظور حمایت از صنایع دستی این استان تهیه شده که به همراه جوایز به شرکت کنندگان و داوران حاضر در چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن و عترت اهداء می شود.
وی افزود: نمایشگاه دستاوردهای قرآنی دستگاه های اجرایی استان مرکزی در 25 غرفه نیز در محل برگزاری مسابقات سراسری قرآن و عترت برنامه ریزی شده که در روز گشایشمسابقات بهره برداری می شود.
رئیس اداره قرآن اوقاف و امورخیریه استان مرکزی گفت: آیین گشایش مسابقات سه شنبه دهم مهرماه جاری در محل برگزاری مسابقات در کوه نور اراک با حضور مقامات کشور و استانی از قبیل وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی،نماینده ولی فقیه، استاندار و نمایندگان مردم استان مرکزی در مجلس شورای اسلامی و استانداران استان های همجوار برگزار می شود.
حجت الاسلام «عبدالله حسینخانی» افزود: این مسابقات با حضور 447 فعال قرآنی و در 2 بخش خواهران و برادران در اراک برگزار می شود.
وی ادامه داد: بخش رقابت های مردان با حضور 137 فعال قرآنی و 76 داور و در چهار رشته همخوانی، همسرایی، اذان و دعاخوانی، رشته های معارفی، حفظ 10، 20 و ترتیل و حفظ کل و قرآئت برگزار می شود.
رئیس اداره قرآن اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی بیان کرد: رقابت های قرآنی زنان نیز در 2 بخش دعا خوانی و رشته های معارفی و حفظ 10، 20، کل، قرائت و ترتیل و با حضور 310 فعال قرآنی و 55 داور برگزار می شود.
وی ادامه داد: رقابت های قرآنی مردان در این دوره از مسابقات از 11 تا 16 مهرماه جاری و زنان از 16 تا 23 مهرماه جاری برگزار می شود.
حجت الاسلام حسینخانی اظهار داشت: شرکت کنندگان در این مسابقات از بهترین فعالان قرآنی کشور محسوب می شوند.
وی بیان کرد: کمیته های اطلاع رسانی، تبلیغات شهری، فرهنگی و هنری، امور بانوان، شهرستان ها، جلب مشارکت و منابع مالی، دانشگاهیان و نخبگان، تشریفات، امنیتی و انتظامی و بازرسی و ارزشیابی برای برگزاری هر چه باشکوهتر این دوره از مسابقات در استان تشکیل شده است.
رئیس اداره قرآن اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی افزود: سه نفر از داوران و یکی از ناظران چهل و یکمین دوره مسابقات قرآن و عترت اراک از این استان معرفی شده اند.
وی ادامه داد: همچنین 15 شرکت کننده خواهر و 6 شرکت کننده برادر این مسابقت نیز اهل استان مرکزی هستند.
حجت السلام حسینخانی گفت: پنج دستگاه اتوبوس از روز اول مسابقات در میدان سرداران مستقر هستند و علاقه مندان برای حضور در این مسابقات را به صورت رایگان تا محل برگزاری مسابقات و بلعکس منتقل می کنند.
وی بیان کرد: همچنین 2 هزار و 500 بروشور تبلیغاتی نیز چاپ شده که با هدف توزیع بین اقشار مختلف مردم برای آگاهی از کم و کیف مسابقات در اختیار رانندگان تاکسی شهرستان اراک قرار گیرد.
چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت از دهم تا 23 مهرماه جاری در مجموعه کوه نور اراک برگزار می شود.
3017/6013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.