«غلامحسین خاکساری» روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 2 میلیون و 120 هزار هکتار اراضی ملی در استان مرکزی وجود دارد که تاکنون برای 270 هزار هکتار از این اراضی سند مالکیت تک برگی(کاداستر ) صادر شده است و صدور سند کاداستر برای بقیه اراضی استان نیازمند همکاری بیشتر سازمان ثبت اسناد و املاک و تخصیص اعتبارات ویژه می باشد.
وی، صدور سند تک برگی (کاداستر) را از برنامه های مهم اداره کل منابع طبیعی عنوان کرد و ادامه داد: در این طرح اسناد دفترچه ای (کاغذی) به UTM با مشخصات طول و عرض جغرافیایی در سامانه ثبت اسناد ثبت و سند تک برگی برای عرصه ها طبیعی صادر می شود.
رئیس اداره ممیزی و حدنگاری اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی خاطر نشان کرد: تاکنون برای 95 درصد عرصه های ملی استان مرکزی شامل 2 میلیون و 27 هزار هکتار سند مالکیت به نام دولت صادر شده است.
خاکساری ادامه داد: صدور سند مالکیت اراضی ملی به نام دولت با هدف مقابله با تخریب، تصرف، ساخت ساز، تغییر و تبدیل اراضی ملی و منابع طبیعی انجام می شود.
وی گفت: کمبود اعتبار، مساحت کم، تداخل و اختلاف بر حدود پلاک ها با زمین های مجاور و کشاورزی از مهمترین مشکلات اداره کل منابع طبیعی استان مرکزی برای دریافت سند مالکیت اراضی ملی استان به نام دولت است.
استان مرکزی با 29 هزار و 530 کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و 82 صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که 70 درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می دهند.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.