به گزارش ایرنا، « محمدرضا جیریایی » روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: اتباع افغانستانی و عراقی بیشترین افراد تحت پوشش بیمه سلامت استان مرکزی را تشکیل داده اند و بیشتر این بیمه شدگان در شهرستان های اراک، ساوه و دلیجان ساکن هستند .
وی ادامه داد: اتباع کشورهای خارجی همانند سایر بیمه شدگان صندوق بیمه سلامت از تمامی خدمات درمانی مراکز دانشگاهی و دولتی استان مرکزی می توانند بهره مند شوند.
مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی یاد آور شد: 565 هزار و 690 نفر در این استان تحت پوشش بیمه سلامت قرار دارند که 31 هزار و 77 نفر این بیمه شدگان تحت پوشش صندوق روستاییان و عشایر و 120 هزار نفر نیز از صندوق بیمه همگانی سلامت به صورت رایگان سرویس می گیرند.
جیریایی افزود: 35 هزار و 631 نفر این افراد نیز تحت پوشش صندوق بیمه سایر اقشار (جانبازان و خانواده شهدا) و 88 هزار و 263 نفر تحت پوشش صندوق کارکنان دولت قرار داشته و ماهانه هفت درصد حقوق آنان به صورت حق سرانه به بیمه سلامت پرداخت می شود.
وی ادامه داد: 85 درصد افراد تحت پوشش بیمه سلامت استان مرکزی به صورت رایگان خدمات مورد نیاز خود را از بیمه سلامت استان مرکزی دریافت می کنند.
مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی با یادآوری ارائه خدمات بیمه سلامت بر اساس نظام ارجاع و پزشک خانواده در روستاهای استان افزود: اکنون 90 درصد خدمات درمانی افراد تحت پوشش این سازمان در روستاها و شهرهای زیر 20 هزار نفر توسط پزشک خانواده و 10 درصد خدمات با معرفی پزشک خانواده در سطح 2 و سه ارائه می شود.
جیریایی گفت: 2 هزار و 601 بیمار خاص در استان مرکزی وجود دارد که 981 نفر این بیماران تحت پوشش اداره کل بیمه سلامت استان قرار دارند و خدمات مورد نیاز خود را به صورت رایگان دریافت می کنند.
وی ادامه داد: 199 نفر این افراد را بیماران پیوند کلیه، 206 نفر بیماران دیالیزی، 453 نفر بیماران ام اس، 75 نفر هموفیلی و بقیه بیماران تالاسمی تشکیل داده اند و خدمات مورد نیاز خود را به صورت نامحدود از اداره کل بیمه سلامت استان مرکزی دریافت می کنند.
مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی افزود: درمان این افراد ماهانه 11 میلیارد ریال برای اداره کل بیمه سلامت این استان هزینه به همراه دارد.
جیریایی گفت: 723 موسسه طرف قرارداد بیمه سلامت در استان مرکزی وجود دارد که تمامی خدمات درمانی تخصصی و فوق تخصصی مورد نیاز بیمه شدگان توسط این موسسه ها به آنان ارائه می شود.
وی ادامه داد: 220 هزار خدمت ماهانه توسط این موسسه ها به افراد تحت پوشش بیمه سلامت استان مرکزی ارائه و ماهانه 150 میلیارد ریال توسط بیمه سلامت استان به این موسسه ها پرداخت می شود.
مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی یاد آور شد: اکنون تمامی مطالبات سال 96، فصل بهار و قسمتی از تیرماه داروخانه های استان توسط این اداره کل پرداخت و به روز رسانی شده است.
جیریایی افزود: مطالبات مطب ها و پاراکلینیک ها نیز در سال جاری برای افزایش رضایتمندی بیمه شدگان به روز رسانی شده و 70 درصد مطالبات مردادماه بیمارستان های دانشگاه های شهرستان های ساوه و خمین نیز پرداخت شده است.
وی یاد آور شد: مقرر شده است بخشی از بدهی سال 96 موسسه های طرف قرارداد اداره کل بیمه سلامت استان مرکزی نیز به صورت اوراق عرضه پرداخته شود.
مدیرکل بیمه سلامت استان مرکزی از راه اندازی سامانه 1666 اداره کل بیمه سلامت استان مرکزی خبر داد و گفت: این سامانه برای ارتباط هرچه بیشتر بیمه شدگان با بیمه سلامت و افزایش نظارت بر موسسه های طرف قرار داد راه اندازی شده است.
وی ادامه داد: یک هزار بازرسی در 6 ماه امسال در راستای افزایش خدمات کیفی و کمی بر موسسه های طرف قرار داد اداره کل بیمه سلامت استان مرکزی انجام شده است.
بیش از 97 درصد از موسسه های درمانی، بیمارستانی، آزمایشگاهی و داروخانه استان با این اداره کل طرف قرارداد است.
1955/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.