به گزارش ایرنا، «محمود نعمتی» روز دوشنبه در نخستین نشست کارگروه گیاهان دارویی استان مرکزی در محل استانداری این استان، افزود: 6 هکتار از اراضی کشاورزی این استان زیر کشت زعفران است و قابلیت توسعه آن نیز وجود دارد.
وی ادامه داد: بیش از 716 هکتار از اراضی کشاورزی استان مرکزی زیر کشت گل محمدی است که امسال یکهزار و 400 تن ازاین اراضی برداشت محصول شده است.
مدیرکل دفتر اقتصادی و امور بین الملل استانداری مرکزی اظهار داشت: یکهزار و 600 تن انواع داروهای گیاهی هر سال در نقاط مختلف این استان کشت می شود که توجه ویژه به این بخش گام مهمی در راستای تولید ثروت و ایجاد اشتغال پایدار است.
وی بیان کرد: با توجه به کمبود آب در استان مرکزی توسعه کشت های کم آب بر از قبیل گیاهان دارویی می تواند ضمن حفظ ظرفیت کشاورزی استان گام مهمی در راستای صرفه جویی باشد.
نعمتی اضافه کرد: شناخت ظرفیت گیاهان دارویی در قالب تحقیقات مهمترین عامل موثر در توسعه کشت این گیاهان است که باید مورد توجه مراکز تحقیقاتی و پژوهشی جهاد کشاورزی استان قرار گیرد.
وی ادامه داد: توسعه کشت گیاهان دارویی حرکتی ارزشمند و سرمایه گذاری پایدار در جهت ارزآوری، اشتغال و حفظ آب و خاک است.
مدیرکل دفتر اقتصادی و امور بین الملل استانداری مرکزی گفت: ستاد کشت گیاهان دارویی این استان به ریاست استاندار تشکیل شده و اعضا و کمیته های تخصصی نیز تا حدود زیادی مشخص شده است.
وی افزود: توسعه فناوری، فرآوری، بازاریابی و آموزش مهمترین ارکان ستاد کشت داروهای گیاهی استان مرکزی است که دستگاه های خصوصی و دولتی عضو این ستاد باید برنامه های خود را حول این محورها تدوین کنند.
نعمتی تاکید کرد: شرایط موجود کشت داروهای گیاهی و ظرفیت اسمی استان از قبیل تنوع و میزان کشت و ظرفیت صادرات باید از سوی اعضای ستاد مشخص شده و سپس نقش راهی برای بهره گیری از همه ظرفیت موجود تدوین شود.
86 هزار هکتار از اراضی استان مرکزی زیر کشت گیاهان دارویی است.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.