به گزارش ایرنا، «سعید گازرانی» عصر شنبه در نشست صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک افزود: استفاده از این نماها در ساختمان ها سنگین و در آینده بر روی سازه آنها تاثیرگذار است.
وی بیان کرد: نبود یکپارچگی نماهای ساختمانی در اراک و سایر نقاط این استان به ویژه در خیابان های مختلف یک معضل جدی است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی ادامه داد: بسیاری از نماهای ساختمانی در اراک بر خلاف نقشه های مصوب است به طوری که 99 درصد بر اساس این نقشه ها نیست.
گازرانی تصریح کرد: شهرداری باید توجه ویژه ای بر نماهای ساختمانی مصوب نظام مهندسی داشته باشد.
وی گفت: مدت ها است بحث نمای خاص در خیابان های این شهر مطرح است اما تاکنون اجرایی نشده است.
گازرانی عنوان کرد: تخلفات ساختمانی یکی دیگر از معضلاتی است که موجب تراکم پرونده های بسیار در کمیسیون 100 شده و کار رسیدگی به آنها زمان بر شده است.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی افزود: مشکلات پلیس ساختمان و کمبود نیرو یکی از دلایل افزایش تخلفات ساختمانی است.
گازرانی تاکید کرد: تا کنون نشست های مختلفی در خصوص صدور پروانه های ساختمانی از طریق دفاتر طراحی این سازمان با شهرداری و کمیسیون عمرانی شورای شهر صورت گرفته است.
وی بیان کرد: دفاتر طراحی سازمان نظام مهندسی استان مرکزی با دارا بودن کادر متخصص آمادگی کامل برای صدور پروانه های ساختمانی را دارد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی اضافه کرد: صدور پروانه از طریق این دفاتر نقش موثری در کاهش هزینه ها و کاهش رفت و آمد شهروندان دارد.
گازرانی تصریح کرد: اگر صدور نقشه به نظام مهندسی واگذار شود در زمان درخواست دفتر از سوی مالک، ظرفیت صلاحیت اعتبار پروانه و بقیه موارد قانونی کنترل می شود و مشکلی برای متقاضیان صدور نقشه ایجاد نخواهد شد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان مرکزی اضافه کرد: طرح های مشارکتی شهرداری خارج از سیستم نظام مهندسی است و این امر موجب شده کنترل نظارت آن مشخص نباشد.
گازرانی تصریح کرد: بارها تقاضا شده نقشه های این طرح ها برای بازبینی و طراحی به نظام مهندسی ارسال شود تا مشکلات احتمالی طراحی رفع شود که انتظار است این مهم مورد توجه جدی قرار گیرد.
وی گفت: تابلوهای راهنمای مسافران در کلانشهر اراک به اندازه کافی گویا نیست و انتظار است در این راستا نیز تدابیر لازم اندیشیده شود.
در این نشست طرح پیشنهادی ساخت سرود اراک، طرح تجهیز مدارس و استفاده از آنها به عنوان سرای محله، نحوه بهره برداری از حمام میدان ارک به بخش هنری و با کاربری هنری طی تشریفات قانونی و قرارداد با سازمان همیاری های شهرداری برای اجرای محوطه مصلی بیت المقدس اراک مصوب شد.
در این نشست نامه کتبی شهردار اراک در خصوص پاسخ به سئوالات گذشته اعضای شورای شهر به صحن رسید و مقرر شد اعضا پس از بازخوانی، نظر خود را در خصوص قانع شدن یا قانع نشدن اعلام کنند.
کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از 520 هزار نفر جمعیت زندگی می کند.
3005/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.