به گزارش ایرنا، سوگواران حسینی در ادامه عزاداری تاسوعا و عاشورا در استان مرکزی با شام غریبان اباعبدالله الحسین(ع) و 72 تن از یاران با وفایش به عزاداری و سینه زنی پرداختند.
عاشقان و ارادتمندان سرور و سالار شهیدان با روشن کردن شمع و فانوس به نشانه همدردی با بازماندگان و اسرای کربلا و زینب کبری (س) در ماتم و مصیبت امام شهید خود، به سوگواری پرداختند.
در این آیین حزن انگیز هزاران شمع در فراق و مظلومیت شهدای کربلا روشن و نوای غم انگیز عزاداری سرور و سالار شهیدان در سطح استان مرکزی حاکم شد.
استاندار مرکزی و جمعی از مسئولان دستگاه های اجرایی این استان نیز با حضور در حسینه اعظم شهر اراک در آیین شام غریبان سومین پیشوای شیعیان شرکت کردند.
مراسم عزاداری امام حسین (ع) در روزهای عاشورا و تاسوعا عموم مردم از کودک و نوجوانان گرفته تا سالمندان در این آیین حضور یافتند.
نوحه خوانی، سینه و زنجیر زنی و سخنرانی درباره جایگاه و شخصیت حضرت امام حسین (ع)، امام سوم شیعیان و حضرت ابوالفضل العباس(ع)، برادر گرامی ایشان، از دیگر برنامه های مردم مومن و حسینی استان مرکزی در سالروز شهید شدن حضرت امام حسین (ع) و شب شام غریبان بود.
به گزارش خبرنگاران ایرنا آیین شام غریبان در شهرستان های کمیجان، خنداب، فراهان، شازند، تفرش، آشتیان، خمین، محلات، دلیجان، ساوه و زرندیه نیز برگزار شد.
6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.