به گزارش ایرنا، «ابراهیم فراشیانی» شامگاه دوشنبه در جمع اصحاب رسانه افزود: 800نیروی انسانی برای جبران کمبود کادر آموزشی در این شهرستان نیاز است.
وی توضیح داد: برنامه ریزی شده که تا سال آینده حدود 50 درصد نیروی انسانی مورد نیاز در بدنه آموزش و پروری ساوه جذب شود.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان ساوه خاطرنشان کرد: کمبود کادر آموزشی در برخی مدارس ساوه باعث شده که این مراکز آموزشی به صورت 2 نوبتی فعالیت کنند و این مهم بر کیفیت فعالیت ها اثر دارد.
فراشیانی افزود: غیربومی بودن طیفی از معلمان شاغل در ساوه عاملی است که بعد از چند سال تجربه اندوزی این نیروها تمایل به رفتن دارند.
وی توضیح داد: در آزمون های جذب معلم که امسال و سال آینده برگزار می شود بر اساس ماده 28 جذب نیرو با اولویت بومی خواهد بود.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان ساوه گفت: سهمیه جذب 150 نیروی تربیت معلم امسال به ساوه اختصاص یافته و برای سال آینده نیز 350 نیروی انسانی به بدنه آموزش و پرورش این شهرستان می پیوندد.
فراشیانی در مورد کمبود فضاهای آموزشی نیز، گفت: خیران مدرسه ساز 100 میلیارد ریال در سال گذشته برای ساخت یا نوسازی و تعمیر مدارس پرداخت کردند و امید است که امسال مشارکت فعالانه ای از این قشر رقم بخورد.
وی ادامه داد: 75 درصد از مدارس شهرستان ساوه تاکنون نوسازی شده و 25 درصد فرسوده است و نیاز به تعمیر یا نوسازی دارند و 50 درصد از مدارس ابتدایی و متوسطه اول ساوه به دلیل نامناسب بودن فضاهای آموزشی به صورت 2 نوبته فعالیت کنند.
رئیس اداره آموزش و پرورش ساوه خاطرنشان کرد: 6 باب مدرسه با پیشرفت فیزیکی 80 درصدی در ساوه در آستانه تحویل است و 9 طرح آموزشی دیگر نیز در دست ساخت قرار دارد.
فراشیانی گفت: چهار مدرسه شامل 2 هنرستان دخترانه و پسرانه و 2 مدرسه متوسطه اول نیز ار ابتدای مهر به ظرفیت فضای آموزشی این شهرستان افزوده می شود و با توجه به اهتمام خیران برای سال جاری تحصیلی در زمینه فضای آموزشی مشکلی وجود ندارد اما در بلندمدت باید نسبت به ساخت فضاهای جدید اقدام شود.
وی گفت: سال تحصیلی در ساوه با 54 هزار دانش آموز در سه مقطع تحصیلی و پیش دبستانی آغاز می شود.
رئیس اداره آموزش و پرورش ساوه افزود: 310 مدرسه که 233 باب آن شهری است در سال تحصیلی جدید پذیرای دانش آموزان ساوجی هستند و در امر آموزش دانش آموزان نیز 2 هزار و 225 کادر آموزشی و معلمین فعالیت می کنند.
فراشیانی همچنین اجرای توازن رشته ای در راستای سند تحول بنیادین را از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه آموزش و پرورش این شهرستان عنوان کرد و گفت: 60 درصد از دانش آموزان به سمت رشته های فنی و حرفه ای و 40 درصد نیز در رشته های نظری تحصیل می کنند.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان یادآور شد: موفقیت برنامه های برگشت به روستا در مدارس روستایی نورعلی بیگ، سقانلیق، یل آباد، قره چای و طراز ناهید صورت گرفته و این رویه تداوم می یابد.
سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه در سطح شهرستان ساوه، برگزاری جشن شکوفه ها و غنچه ها، نواختن زنگ مهر و مقاومت، حشن جوانه ها، آیین گشایش مدرسه روستای سقانلیق، اجرای صبحگاه مشترک در دبستان امام صادق و برگزاری یادواره شهدای فرهنگی در مدرسه المهدی از جمله برنامه های هفته مهر و مقاومت ساوه است.
شهرستان ساوه با 285 هزار نفر جمعیت دومین کانون جمعیتی استان مرکزی به شمار می آید.
6539/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.