«علی اکبر منصوری» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این میزان تسهیلات در راستای حمایت مستقیم دولت از زنجیره تولید گوشت قرمز و ایجاد اشتغال پایدار به 102 نفر از عشایر اظعار استان پرداخت شده است.
وی اظهار داشت: پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به منظور تسهیل در معیشت و تامین علوفه مورد نیاز عشایر در شرایط تشدید پدیده خشکسالی در دستور کار قرار دارد.
مدیر امور عشایر استان مرکزی بیان کرد: 18 میلیارد ریال به عنوان منابع اولیه این تسهیلات در اختیار استان قرار گرفت که با معرفی عشایر به بانک و جذب اعتبار تخصیصی محدودیت برداشته شد.
منصوری ادامه داد: پرداخت تسهیلات ارزان قیمت از 100 تا 200 میلیون ریال از محل اعتبارات خشکسالی و 250 میلیون ریال تا یک میلیارد ریال از محل صندوق توسعه ملی به هر متقاضی و تامین کنسانتره یارانه دار جیره نویسی شده از بسته های حمایتی دولت به عشایر است.
مدیر امور عشایر استان مرکزی گفت: بسته های حمایتی دولت تاثیر به سزایی در ضریب تولید و تبدیل علوفه به گوشت و افزایش سودآوری این بخش دارد به طوری که نقدینگی عشایر با دریافت این تسهیلات افزایش یافته و به سهولت می تواند علوفه را در فصل تابستان تهیه کنند و از طرف دیگر با کنسانتره جیره نویسی شده توسط شرکت تعاونی وزن هر بره در طول سه ماه تا 60 کیلو گرم افزایش می یابد.
منصوری ادامه داد: این فرآیند ضریب تبدیل علوفه به گوشت را افزایش می دهد و در بازه زمانی کمتر از سه ماه برای عشایر سودآوری می کند.
وی گفت: اعتبار خشکسالی امسال برای جامعه عشایر استان هشت میلیارد ریال بود که در قالب تسهیلات با سود چهار درصد و دوره باز پرداخت پنج ساله در استان پرداخت شد.
وی اظهارداشت: عشایر استان مرکزی شامل ایل شاهسون، مغان، سنگسری، زند راویه ای، کرد کلهر، ذلکی، کله کوهی و عرب خراسانی است.
مدیر امورعشایر استان مرکزی گفت:جمعیت عشایر استان مرکزی بیش از پنج هزار نفر در قالب یکهزار خانوار است که بیشتر در مناطق مختلف ساوه، زرندیه، دلیجان و خمین زندگی می کنند.
ایلات و عشایر استان مرکزی، بومی این منطقه نیستند و از سایر نواحی ایران به خاطر طبیعت بکر و شرایط مناسب زندگی ایلی در جای جای استان مرکزی استقرار یافته اند.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.