به گزارش ایرنا،‌ سرهنگ «علی رسولی» روز دوشنبه در جمع اصحاب رسانه افزود : هفته دفاع مقدس امسال با آیین های چهلمین سال انقلاب اسلامی و ماه محرم همزمان است و تلاش شده که بهترین پیام های فرهنگی در برنامه ها گنجانده شود.
وی افزود: دفاع مقدس یادآور هشت سال پایمردی،‌ حماسه آفرینی و سلحشوری ملت ایران در برابر تهاجم ه قدرت های شرق و غرب و رژیم بعثی است و رشادت ایران در دفاع از مرز و بوم سرمایه کشور محسوب می شود.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ساوه اظهار داشت: ایستادگی جوانان و زرمندگان اسلام در برابر دشمنان در دوران دفاع مقدس برای دنیا این پیام را دارد که ملت ایران با تاسی از آموزه های اسلام و ولایت فقیه هرگز در برابر متجاوزین و مستکبرین سر تسلیم فرود نمی آورند.
سرهنگ رسولی گفت: شعار امسال هفته دفاع مقدس «ما توانستیم» است و هدف عمده نیز بیان و ارائه دستاوردهای چهل سال انقلاب اسلامی است.
وی ‌گفت: برنامه های این هفته در سه سطح شهرستانی و شهری،‌ محلی و منطقه ای و پایگاهی ویژه مساجد اجرا می شود.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ساوه افزود: این برنامه ها با 25 موضوع مختلف از روز 31 شهریور همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس اجرا می شود که شامل 60 برنامه در پایگاه های مساجد،‌ 40 برنامه حوزه ای و منطقه ای و پنج برنامه به صورت شهرستانی است. ‌
سرهنگ رسولی ادامه داد: مسابقات فرهنگی و ورزشی در پایگاه های مساجد از جمله مسابقات فوتسال به مناسبت چهلمین سال حیات انقلاب اسلامی به صورت شهرستانی از برنامه های مد نظر است.
وی برگزاری یادواره های شهدا،‌ برنامه ویژه ای با عنوان «آبروی محله» در مقابل منزل شهدا در محلات شهری،‌ معاینه رایگان ساکنان مناطق حاشیه شهر،‌ سرکشی از خانواده های شهدا،‌ جانبازان و ایثارگران با حضور مسئولان شهرستان،‌ برگزاری شب شعر و خاطره،‌ نواختن زنگ مقاومت در مدارس،‌ برگزاری صبحگاه مشترک شهرستانی و نیز صبحگاه کارگری در شهر صنعتی کاوه‌ را از برنامه های دیگر ویژه هفته دفاع مقدس در ساوه عنوان کرد.
سرهنگ رسولی اظهار کرد: در هفته دفاع مقدس همچنین گروههای جهادی اقدام به ارائه خدمات در مناطق حاشیه ای می کنند.
وی در مورد برنامه های شاخص شهرستانی ویژه هفته دفاع مقدس،‌ گفت: آیین صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی اول مهر ماه در سپاه ساوه برگزار می شود.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ساوه همچنین نشست صمیمی با مسئولان این شهرستان با موضوع عاشورا،‌ دفاع مقدس و تحلیل مسایل روز در مسجد انقلاب ساوه را از دیگر برنامه های شهرستانی تدارک شده عنوان کرد.
وی گفت: یادواره شهدای مدافع حرم شهرستان ساوه در مسجد امام حسین (ع) و اجرای 2 ویژه برنامه آبروی محله، گلباران مزار شهدا در حرم امامزاده سید علی اصغر (ع)و برگزاری یادواره های زنان ایثارگر در یحیی آباد و شهدا در روستای رضا آباد از دیگر برنامه ها است.
پس از هفته دفاع مقدس از سوی بسیج مقاومت شهرستان ساوه به نمایندگی از استان مرکزی 500 بسیجی استان انتخاب و برای مشارکت در تجمع 100 هزار نفری بسیجیان جهادی رهسپار پایتخت می شوند.
6539/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.