«علیرضا قاسمی » روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 32 هزار تن گندم آبی و دیم و 15 هزار تن محصول جو در سال زراعی جاری از مزارع خمین برداشت شده است.
وی بیان کرد: این محصولات از 6 هزار هکتار سطح زیر کشت گندم آبی، 10 هزار هکتار گندم دیم و چهار هزار هکتار جو آبی برداشت شده است.
مسئول زراعت جهاد کشاورزی خمین اظهار داشت: میانگین تولید گندم آبی در این شهرستان چهار تن و 100 کیلوگرم و گندم دیم 800 کیلوگرم بود.
قاسمی گفت: تولید گندم دیم در سال زراعی جاری به دلیل شرایط نامناسب اقلیمی و نبود بارش به موقع در فصل پاییز و زمستان با کاهش حدود 50 درصد مواجه شده است.
وی ادامه داد: سطح وسیعی از گندمزارهای دیم بخش مرکزی و شرقی خمین به دلیل کمی بارندگی محصول ناچیز داشت.
مسئول زراعت جهاد کشاورزی خمین اضافه کرد:در شرایط عادی و نبود این مشکلات تولید گندم در این شهرستان به 37 هزار تن می رسید.
قاسمی گفت: 29 هزار تن از گندم تولیدی خمین به قیمت تضمینی خریداری شده و بقیه برای مصرف کشاورزان بوده است.
وی با بیان اینکه کشت پاییزه گندم و گلزا در این شهرستان آغاز شدهاست، افزود: در مناطق سردسیری کشت گندم دیم کلید خورده است.
مسئول زراعت جهاد کشاورزی خمین گفت: بذر اصلاح شده دانه روغنی کلزا نیز در حال تهیه است و کارگاه های توجیهی و آموزشی برای کشت این محصول برای کلزا کاران برگزار می شود.
قاسمی یادآور شد : 45 هزار تن غلات در سال زراعی گذشته از سطح زیرکشت خمین برداشت شد.
52 درصد از جمعیت 105 هزار نفری خمین کشاورز هستند و مهمترین محصولات زراعتی آن گندم، جو، سیب زمینی، پیاز، لوبیا و ذرت علوفه ای است.
7277/6013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.