به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی، دکتر« محسن شانقی » افزود: این گروه ها متشکل از دامپزشک، بازرس بهداشت گوشت و ناظر ذبح شرعی وظیفه کنترل، نظارت بهداشتی و شرعی کشتار دام‌های قربانی در مرکز استان و شهرستان‌های تابعه را برعهده دارند.
وی ادامه داد: تمام خدمات بهداشتی و شرعی در روزهای تاسوعا و عاشورا توسط این گروه ها در محل کشتارگاه‌های دام و مکان‌های از پیش تعیین شده به صورت رایگان به عزاداران ارائه می شود.
مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی خاطر نشان کرد: این گروه ها در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در قالب 2 شیفت‌ کاری سازماندهی و آماده کمک به شهروندان هستند.
شانقی گفت: برای جلوگیری از احتمال انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام از جمله تب خونریزی دهنده کریمه کنگو(CCHF) به شهروندان توصیه می ‌شود لاشه دام ها را برای انجام مراحل جمود گوشت استحصالی را به مدت حداقل 24 ساعت در دمای صفر تا چهار درجه سانتیگراد نگهداری شود.
وی خاطرنشان کرد: همشهریان می‌توانند در صورت نیاز با شماره تلفن 1512 (سامانه اطلاع‌ رسانی و پاسخگویی اداره کل دامپزشکی استان مرکزی) و یا شماره تلفن شبکه دامپزشکی شهرستان تماس حاصل کنند.
استان مرکزی با 12 شهرستان، و یک هزار و 539 روستا، دارای 622 واحد مرغداری صنعتی، 491 واحد گاوداری صنعتی و 191 واحد کارگاه پرورش آبزیان است.
1955/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.