«حمید رنجبری» روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: اتصال این روستاها به خط انتقال آب از سد کوچری، زمینه بهره مندی از آب آشامیدنی سالم برای بیش از 10 هزار جمعیت ساکن را فراهم کرده است.
وی اظهارداشت: طرح آبرسانی از خط کوچری سه مرحله دارد که خط اصلی آن برای تامین آب شهر خمین است که با حضور وزیر نیرو در بهمن ماه پارسال بهره برداری شد.
رئیس منابع آب خمین با بیان اینکه تاکنون 23 روستای مسیر خط انتقال کوچری آبرسانی شده است، ادامه داد: مرحله دوم و سوم این طرح آبرسانی به روستاهای مسیر خط انتقال است که باید با اجرای آن ها 42 روستا آبرسانی شود.
رنجبری افزود: 60 میلیارد ریال برای آبرسانی به 23 روستاآبرسانی شده سرمایه گذاری شده و بیش از 50 کیلومتر لوله‌گذاری از جنس فلزی و یو پی وی سی با قطر 400 تا 900میلی‌متر و یک باب مخزن یک هزار مترمکعبی نیز ساخته شده است.
وی ادامه داد: آبرسانی خمین ازخط کوچری از طرح های مهم نیمه کاره است و با یک روش جدید در حال انجام است.
رئیس منابع اب خمین بیان کرد: در مجموع با اجرای طرح خط انتقال آب به خمین 182 لیتر آب برای بخش صنعت و آشامیدنی وارد مدار شبکه آب این شهرستان شده است.
رنجبری بیان کرد: انتقال آب از سد کوچری به خمین طرحی کشوری است که عملیات اجرایی آن توسط بخش خصوصی از اواخر سال 92 کلید خورد.
وی یادآورشد: «بی او تی»(B.O.T) قراردادی است که در آن شرکت یا شرکت هایی درقبال امتیازاتی، اجرای طرح های سنگین (به لحاظ مالی) را برعهده می گیرند و سپس طرح را بلاعوض به کارفرمای طرح انتقال می دهند.
وی ادامه داد: در این طرح بر اساس قراردادی، سرمایه گذار متعهد شده است خرید تضمینی آب در 20 سال توسط وزارت نیرو را اجرا و سپس آن را بلاعوض به این وزارتخانه منتقل کند.
رئیس منابع آب خمین افزود: با توجه به محدودیت های مالی با مجوزهای قانونی صادر شده از بند الف ماده 142قانون برنامه پنجم توسعه کشور که امکان خرید محصول در بخش آب وفاضلاب را فراهم کرده این طرح از طریق سرمایه گذاری بخش خصوصی وایجاد تاسیسات به روش B.O.T و خرید تضمینی آب به مدت 20سال اجرا شد.
خمین واقع در جنوب استان مرکزی 180روسنت با 40 هزار نفر جمعیت دارد.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.