به گزارش روز شنبه پایگاه خبری پلیس، سرهنگ «احمدرضا چگینی» افزود: این میزان مواد مخدر با اقدام اطلاعاتی از 2 قاچاقچی مواد مخدر به دست آمد.
وی بیان کرد: متهمان دستگیر شده با تشکیل پرونده تحویل مقام های قضایی شدند.
بیش از سه تن انواع مواد مخدر از سوداگران مرگ در استان مرکزی از ابتدای امسال تاکنون کشف و ضبط شده است.

*** 37 درصد جرایم سایبری استان مرکزی برداشت غیرمجاز است
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: 37 درصد جرایم سایبری این استان از ابتدای امسال تاکنون مربوط به برداشت غیرمجاز از حساب افراد است.
سرگرد «احسان آنقی» افزود: برخی شهروندان بدون توجه به نکات ایمنی اقدام به نصب نرم افزارهای جعلی با عناوین مختلف از قبیل همسر یابی، هک اکانت تلگرام و یا ربات های تلگرامی می کنند که در نهایت سو استفاده کنندگان از این نرم افزار از کاربران درخواست پرداخت وجه می کنند و با شگردهایی از افراد کلاهبرداری می کنند.
وی بیان کرد: پس از دانلود و نصب نرم افزاری خاص توسط قربانی و یا عضویت در ربات مربوطه برای پرداخت وجه در قبال دریافت کالا و یا هر چیزی که در نرم افزار یا ربات قید شده است ، اپلیکیشنی را برای واریز وجه کاربر به درگاه پرداخت جعلی هدایت می کند و در نهایت اقدام به سرقت اطلاعات حساب کاربران می کنند.
رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: کاربران باید به اعداد و ارقام ثبت شده در زمان خرید کالا و سپس روی درگاه پرداخت توجه کنند که اعداد و ارقام ثبت شده در درگاه پرداخت با مبلغ درج شده در سایت فروشگاه یکسان باشد و با توجه به موارد امنیتی در درگاه های پرداخت، دقت کنند که درگاه پرداخت جعلی نباشد.
سرگرد آنقی عنوان کرد: کاربران دقت کنند تحت هیچ شرایطی درگاه های پرداخت بانک های کشور ایران روی سرور تلگرام نیست و اگر از شما به وسیله ربات های تلگرامی درخواست ورود اطلاعات حساب برای واریز وجه شود، بدون شک، کلاهبرداری است.
حدود 400 فقره جرایم سایبری از ابتدای امسال تاکنون در استان مرکزی به وقوع پیوسته است.
3005/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.