به گزارش ایرنا « علی جعفر محصولی» عصر شنبه در سخنان پیش از دستور نشست صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک افزود: هفته گذشته بحث طرح سئوال از شهردار به امضای هفت نفر از اعضای این شورا رسیده بود که نظر سه نفر دیگر اخذ نشده بود.
وی بیان کرد: طرح سئوال از شهردار می تواند فردی یا جمعی باشد اما زمانی که جمعی شد باید نظر تک تک اعضای شورای شهر گرفته شود و شهردار هم برابر قانون باید پاسخگو باشد.
این عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک ادامه داد: طرح پرسش و پاسخ از شهردار از ابتدای دوره پنجم تاکنون رعایت نشده است.
محصولی عنوان کرد: بحث تحقیق و تفحص از شهرک خودرویی اراک نیز به امضای هفت یا هشت نفر از اعضا رسیده بود.
وی گفت: نباید در شورا واگرایی شود زیرا شورا متضرر خواهد شد و این رویه درست نیست که مطلبی به امضای هفت نفر برسد و دیدگاه های بقیه اعضا نادیده گرفته شود.
این عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک اضافه کرد: جابه جایی روزهای کمیسیون دارای مصوبه است اما از سال دوم شورای پنجم جابه جایی کمیسیون ها بدون نظر اعضا انجام شده است.
محصولی اظهار داشت: شورای شهر جای مشورت، تفکر، بیان عقاید و دفاع از مردم است و مشاهده این رفتارها چیزی جز کم لطفی هیات رئیسه نیست و اگر این روند ادامه داشته باشد چاره ای جز واکنش نیست.
وی افزود: کشور در شرایط حساسی است که با مشکلات اقتصادی و تورم روبرو است و طرح به کار نگرفتن بازنشستگان 10 تا 20 روز دیگر مشخص می شود، آیا دلیلی دارد همه وقت شورا برای طرح و استیضاح شهردار گذاشته شود، سئوال سر جای خودش باقی است و اگر تاجران شهردار اراک هم نباشد باید پاسخگو مسائل زمان خود باشد.
این عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک ادامه داد: چرا زمان گران بهای مردم باید هدر رود و برخی اعضای شورای شهر در هر جلسه با تاخیر شرکت می کنند.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز در پاسخ به این عضو شورا گفت: طرح سئوال از شهردار هفته گذشته در زمان نزدیک به برگزاری صحن تنظیم شد و فرصت کافی برای مطرح کردن با تمام اعضای شورای شهر نبود.
«کاوه فلک افلاکی» افزود: تغییر زمان کمیسیون ها هنوز به هیات رئیسه اعلام نشده است.
وی بیان کرد: بحث تحقیق و تفحص از شهرک خودرویی اراک توسط هفت یا هشت نفر از اعضای این شورا صورت نگرفته و تنها از سوی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مطرح شده است.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک ادامه داد: زمانی که در شهرداری تخلفات آشکار در حوزه املاک رخ داده و موجب نگرانی همه مردم شده باید سئوال از شهردار مطرح شود.
فلک افلاکی عنوان کرد: بحث تاخیر برخی از اعضای شورای شهر در نشست صحن علنی نیز با جدیت پیگیری می شود.
وی در سخنرانی پیش از دستور صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک نیز گفت: ایران در شرایط ویژه اقتصادی و در یک بزنگاه تاریخی است که تردیدی نیست گذر از این دوران تنها با حمایت مردم امکان پذیر است.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک بیان کرد: در شرایط کنونی مسئولان باید به عنوان خادمان مردم برای شفاف سازی و زدودن فساد در حیطه کاری خود اقدام های موثر و عملی انجام دهند.
فلک افلاکی تصریح کرد: شورای پنجم با شعار شفافیت و ایجاد اتاق شیشه ای در حوزه مدیریت شهری آغاز به کار کرد، بنابراین هیچ بهانه ای از ما پذیرفته نیست.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک ادامه داد: نباید عهد مان با مردم را فدای خواست هیچ شخصی حتی شهرداری که به آن رای دادیم کنیم و قانون برای ما معیار است.
فلک افلاکی تصریح کرد: بر عهد و پیمانمان با مردم که شفافیت و مبارزه با رانت و فساد است، با قدرت ایستاده ایم و برای منافع مردم و شهر جانانه و شفاف تلاش می شود.
وی گفت: در تحقق این امر مهم که به عنوان یک مطالبه عمومی در جامعه است خواهان شفاف سازی همه امور و ارتباط مستقیم با مردم، قطع دستان مفسدان در حوزه های مدیریت شهری و رفع تمامی ابهام های موجود در ساز و کارهای مدیریتی شهرداری اراک هستیم.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک اضافه کرد: به عنوان یکی از نمایندگان مردم اراک در این شورا، با توجه به حواشی که در روزهای گذشته در شهرداری این شهر اتفاق افتاده بر خود لازم می دانم در راستای دفاع از حق مردم اراک نکاتی را یادآور شوم.
فلک افلاکی گفت: ساختار و قوانین شهرداری دارای ابهام زیادی است و باید به نحوی تغییر کند که همه تصمیم های شهردار و همه معامله ها شفاف باشد و نباید فضا برای دسته بندی و باند بازی وجود داشته باشد و باید با نظارت دقیق با متخلفان در هر مقامی با جدیت برخورد کرد.
وی عنوان کرد: کسانی که به جای زحمت و خدمت به شهروندان در پی تخریب و فریبکاری هستند باید شناسایی و بدون هیچ گونه اغماضی کنار روند و متخلفان مالی و رانت بگیران باید به گوشه زندان نقل مکان شوند.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک افزود: جوان گرایی یکی از شاخص های مهم سنجش میزان تحرک و پویایی بوده و تقویت جایگاه زنان مایه نشاط و سرزندگی هر جامعه ای است و به تدریج باید مدیران قدیمی جای خود را به مدیران جوان تحصیل کرده بدهند.
فلک افلاکی بیان کرد: افرادی که در سیستم شهرداری در جایگاه بازرسی و نظارتی قرار دارند باید درستکار باشند و وابسته به هیج گروهی نباشند.
وی اظهار داشت: تخلف در تملکات بدون توافق نامه املاک توسط شهرداری و درنظر نگرفتن موقعیت و صرفه و صلاح شهرداری و بدتر از همه ابراز بی اطلاعی از این تخلف توسط بالاترین مقام شهرداری، شهروندان را ناامید می کند.
رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک ادامه داد: توجه نکردن شهردار به نظارت پذیری توسط شورا و نبود مشورت پذیری در مناسبات شهرداری مثل معاملات و عزل و نصب ها جای سئوال دارد.
فلک افلاکی گفت: فرار روبه به جلوی شهرداری با اعلام اینکه نظارت و سئوال شورا باعث فرار سرمایه گذار می شود، قابل قبول نیست، مشخص نیست از چه زمانی نظارت و مقابله با فساد به مذاق سرمایه گذاران خوش نمی آید؟
رئیس کمیسیون نظارت و پیگیری شورای اسلامی کلانشهر اراک هم در پاسخ به نطق پیش از دستور «علی جعفر محصولی» گفت: شفاف سازی امر خوب و مطلوبی است.
«پیمان رشیدی» افزود: هفته گذشته در نشست صحن علنی شورای شهر اراک در خصوص موضوعی از شهردار اراک سئوال شد که همه مردم از آن مطلع هستند اما شهردار اظهار بی اطلاعی کرد.
وی بیان کرد: اینجاست که همه اعضای شورای شهر باید کمک کنند و این سئوال بابت حق الناس حق رای مردم بود.
این عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک ادامه داد: سئوال کردن از شهردار و نبود انضباط مالی در شهرداری، هدر دادن وقت مردم نیست بلکه عین حق آنها است و اعضای شورای اسلامی باید بر اساس وظیفه قانونی و شرعی خود در این راستا تلاش کنند.
رشیدی بیان کرد: موضوعی که در سئوال از شهردار اراک مطرح شد را تمام دستگاه های نظارتی و اجرایی مطلع بودند و در واقع این سئوال در شورا دیر و به عنوان آخرین نفرات پرسیده شد.
وی گفت: طرح منع به کار گرفتن نیروهای بازنشسته یک بحث است و ممکن است ماه ها به طول انجامد اما شفاف سازی برای مردم نیز بحث دیگر است که نباید در این راستا کوتاهی شود.
رئیس کمیسیون نظارت و پیگیری شورای اسلامی کلانشهر اراک اضافه کرد: طرح و امضای این سئوال از سوی اعضای شورای شهر بهترین اقدام صورت گرفته بوده و اگر شهردار در موقع مقرر پاسخ خود را ارائه ندهد باید مراحل بعدی پیش رود.
در نشست صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک موافقت با تمدید قراردادها به مدت یک سال با انجمن حمایت از زندانیان اراک در خصوص کارت پارک ها، تشکیل کارگروه نظارت بر اجرای طرح ۵۸ متری و ارسال پرونده های بلوک های طرح ۵۸متری قبل از صدور پروانه ساخت به شورای شهر برای تایید نهایی، مصوب شد.
در این نشست رای گیری اعضای شورای شهر به عنوان نماینده در سازمان های مختلف شهرداری برگزار شد که «مرتضی سورانه» به عنوان نماینده شورا در سازمان عمران و باز آفرینی فصاهای شهری، «علی جعفر محصولی» به عنوان نماینده شورا در سازمان حمل و نقل و بار و مسافر، «علیرضا مرادی» به عنوان نماینده شورای اسلامی کلانشهر اراک در سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی، «طوفان محمدی» به عنوان نماینده شورا در سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک، «سعید نادری» به عنوان نماینده شورا در سازمان سیما، منظر و فضای شهری، «ایرج رضایی» به عنوان نماینده شورا در سازمان فناوری اطلاعات، «پیمان رشیدی» به عنوان نماینده شورا در سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی، «ایرج رضایی» به عنوان نماینده شورا در سازمان آرامستان، «فرزانه رحمتی» به عنوان نماینده شورا در سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی و «محمد حسین فدایی» به عنوان نماینده شورا در کمیسیون تحویل پروژه های عمرانی و «حامد آجرلو»، «محمد حسین فدایی»، «ایرج رضایی» و «سعید نادری» به عنوان نمایندگان شورا در کمیسیون معاملات و مناقصات انتخاب شدند.
در نشست صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک انتخابات نمایندگان شورای شهر در کمیسیون های خارج از شهرداری نیز برگزار شد که «علی جعفر محصولی»، «ایرج رضایی»، «محمد حسین فدایی»، «فرزانه رحمتی»، «سعید نادری»، «حامد آجرلو»، «طوفان محمدی» و «کاوه فلک افلاکی » به عنوان نمایندگان شورا در کمیسیون حل اختلاف مالیاتی، «سعید نادری» به عنوان نماینده شورا در کمیسیون تقویم املاک، «علی جعفر محصولی» به عنوان نماینده شورا در کمیسیون سازمان دهی متکدیان، «مرتضی سورانه » به عنوان نماینده شورا در کمیسیون شورای نامگذاری معابر، «حامد آجرلو» به عنوان نماینده شورا در کمیسیون قطع اشجار، «علیرضا مرادی» به عنوان نماینده شورا در کمیسیون احیای زکات و کمیسیون کتابخانه ها، «سعید نادری» به عنوان نماینده شورا در کمیسیون بدوی نظام وظیفه و« علی جعفر محصولی» به عنوان نماینده شورا در کمیسیون تجدید نظر نظام وظیفه، «کاوه فلک افلاکی» به عنوان نماینده شورا در شورای آموزش و پرورش استان مرکزی و «مرتضی سورانه» به عنوان نماینده شورا در شورای آموزش و پرورش شهرستان اراک انتخاب شدند.
در ادامه این رای گیری، «طوفان محمدی» به عنوان نماینده شورا در شورای راهبردی شهرداری اراک، «کاوه فلک افلاکی» به عنوان نماینده شورا در کمیسیون ماده پنج و «سعید نادری» به عنوان نماینده شورا در کمیته فنی ماده پنج، «فرزانه رحمتی» به عنوان نماینده شورا برای شرکت در نشست های مربوط به حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس ، «ایرج رضایی» به عنوان نماینده شورا در ثبت احوال شهرستان اراک، «کاوه فلک افلاکی»، «محمد حسین فدایی»، «ایرج رضایی» و «سعید نادری» به عنوان نمایندگان شوراس شهر اراک در شورای راهبردی ۵۸ متری، «مرتضی سورانه» و «کاوه فلک افلاکی» به عنوان نماینده شورا در هیات موسس اراک شناسی، «طوفان محمدی» به عنوان نماینده شورا در ستاد مدیریت شهرداری اراک، «مرتضی سورانه» به عنوان نماینده شورا در برنامه عمل و نمایه استان مرکزی،« سعید نادری »و «محمد حسین فدایی» به عنوان نمایندگان شورا در کمیسیون ماده ۱۴، «فرزانه رحمتی»، «ایرج رضایی»، «محمد حسین فدایی» و «سعید نادری» به عنوان نمایندگان شورا در کمیسیون تسهیل، «علیرضا مرادی» و «سعید نادری» به عنوان نمایندگان شورا در کمیته تخصیص، «ایرج رضایی»، «فرزانه رحمتی» و «طوفان محمدی» به عنوان نمایندگان شورا در کمیسیون ماده ۱۰۰، «پیمان رشیدی» و «مرتضی سورانه » به عنوان نمایندگان شورا در کمیسیون ماده ۷۷، «محمد حسین فدایی» به عنوان نماینده شورا در کمیسیون ماده ۳۸ و «مرتضی سورانه» به عنوان نماینده شورا در مراکز خدمات سرمایه گذاری استان مرکزی و «فرزانه رحمتی» و «حامد آجرلو» به عنوان نمایندگان شورا در زمینه حمایت از حقوق مصرف کنندگان انتخاب شدند.
کلانشهر اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه بیش از 520 هزار نفر جمعیت زندگی می کنند.
3005/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.