به گزارش ایرنا« مهدی محمدی» روزشنبه در شورای آموزش و پرورش شهرستان خمین افزود: در رقابت های امسال کنکور 30 دانش آموز در رشته های پزشکی، 30 نفر در رشته های فنی و مهندسی، 60 نفر در رشته های دبیری و 20 نفر در رشته های علوم انسانی در برترین دانشگاه های کشور پذیرفته شدند.
وی اظهارداشت: جهش پذیرفته شدگان در دانشگاه ها از خمین نسبت به 40 سال اخیر بی سابقه است.
محمدی ادامه داد: این موفقیت به دلیل برنامه ریزی و همکاری هدفمند آموزش و پرورش با مربیان مدارس، اولیای دانش آموزان کسب شده است.
وی با بیان اینکه حمایت از کنکور در خمین به فرهنگ عمومی تبدیل شده ادامه داد: برگزاری پایگاه های کنکور در مدارس در ایام تعطیل سال از دیگر دلایل افزایش قبولی راه یافتگان دانشگاهی این شهرستان به ویژه در رشته های مهم برترین مراکز آموزش عالی کشور است.
مدیر آموزش و پرورش خمین گفت: مهارت آموزی از طرح های جدی و باارزش آموزش و پرورش در خمین است و براساس این طرح دانش آموزان فارغ التحصیل دوره اول متوسطه باید حداقل یک مهارت را بیاموزند.
محمدی بیان کرد: 100 درصد مدارس هیات امنایی و غیر دولتی و 40 درصد مدارس دیگر در سال تحصیلی جاری تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.
محمدی تاکید کرد: 400 دانش آموز متوسطه دوره اول مهارت هایی نظیر سفالگری، حسابداری و کامپیوتر را فراگرفتند.
وی گفت: در قالب سازماندهی جدید مدارس نیز 30 معاون جا به جا شده است و این اقدام به دلیل رشد جمعیت در مناطقی از شهر که کمبود فضای فیزیکی در مدارس وجود دارد انجام می شود.
مدیرآموزش وپرورش خمین ادامه داد: 2 طرح آموزشی خیرساز در سال تحصیلی جدید در مناطق روستایی خمین و در مقطع ابتدایی آماده بهره برداری است.
محمدی افزود: بهره برداری از این مدارس تا حدودی کمبود فضای فیزیکی آموزشی در روستاها را جبران می کند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جشنواره نوجوان خوارزمی خاطرنشان کرد: شرکت دانش آموزان در این جشنواره از 20 درصد به 100 درصد افزایش یافته است.
مدیرآموزش وپرورش خمین اظهار داشت: این جشنواره فوق برنامه مقطع متوسطه اول و برای بهبود کیفیت آموزشی است.
محمدی گفت: در سه سال اخیر مدارس خمین توانسته اند رتبه های برتر کشوری را در این جشنواره کسب کنند.
وی، اعتبار مورد نیازبرای برگزاری این جشنواره را 100 میلیون ریال بیان کرد و افزود: منابع مالی جشنواره پیش بینی نشده و از درآمدهای اختصاصی آموزش وپرورش اعتبار آن تامین می شود.
مدیر آموزش و پرورش خمین گفت: 235 میلیون ریال به عنوان سرانه مدارس واریز شده که سهم هر دانش آموز 25 هزار ریال تعیین شده است.
فرماندار خمین نیز در نشست شورای آموزش و پرورش گفت: آغاز سال تحصیلی جدید با ایام محرم تقارن دارد که بهترین فرصت در انتقال فرهنگ عاشورایی به دانش آموزان است.
«احمد طهرانی» افزود: دستگاه های اجرایی باید برای آماده سازی آغاز سال تحصیلی مشارکت جدی داشته باشند.
وی ادامه داد: افزایش شمار قبولی شدگان کنکور در خمین نتیجه سه سال تلاش و برنامه ریزی کارشناسان آموزش و پرورش شهرستان است و راه یافتگان به دانشگاه ها به عنوان نخبگان شهرستان نباید رها شوند و حمایت از آنان در راستای سرمایه های فکری نیازمند تداوم است.
طهرانی با اشاره به افزایش دانش آموزان ورودی به هنرستان ها اظهار داشت: این موفقیت نتیجه اقدامات موثر دولت تدبیر وامید است و باید برای اشتغال این افراد نیز برنامه ریزی شود.
16 هزار و 500 دانش آموز در 222 آموزشگاه شهرستان خمین اشتغال به تحصیل دارند.
7277/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.