به گزارش ایرنا، مدیر موسسه محافظان طبیعت سرزمین آفتاب استان مرکزی در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: در این برنامه و حرکت اجتماعی و فرهنگی بیش از 100 نفر از اقشار مختلف مردم حضور داشتند و حدود 300 کیسه زباله از این منطقه جمع آوری شد.
«محمد بختیار» افزود: برنامه پاکسازی زمین از زباله در 14 سپتامبر (روز جهانی پاکسازی زمین)، در تمام نقاط دنیا برگزار می شود و این برنامه در چند استان ایران از جمله مرکزی نیز اجرا می شود.
وی بیان کرد: برنامه «Let’s do it» یک جنبش جهانی است که به صورت مستقل برای برقراری ارتباط میان مردم و سازمان‌ها در سراسر جهان با هدف پاکسازی زمین از زباله اجرا می شود.
مدیر موسسه محافظان طبیعت سرزمین آفتاب استان مرکزی ادامه داد: این حرکت فرهنگی و اجتماعی تنها برای پاکسازی زمین نیست و هدف اصلی آن افزایش اطلاعات مردم، پیدا کردن راهکارهای مؤثر برای رسیدن به سیاره‌ای تمیز و سلامت است.
بختیار عنوان کرد: نفرات اصلی این شبکه‌ داوطلبان و تیم‌های جهانی هستند و این برنامه در سال 2008 با 50 هزار داوطلب در کشور استونی آغاز شد و در سال 2013 به بیش از 100کشور و 14میلیون داوطلب گسترش یافت.
وی تصریح کرد: برنامه این حرکت جهانی پاکسازی زمین از زباله و محوریت آن جایگزین کردن موارد چندبار مصرف و تجدید پذیر است.
بختیار گفت: بر اساس پیش بینی‌های انجام شده، داوطلبان این برنامه در سال 2018 به بیش از 100 میلیون نفر خواهد رسید.
مدیر موسسه محافظان طبیعت سرزمین آفتاب استان مرکزی افزود: ایران در سال 2015 عضو اجرای این برنامه شده است.
وی عنوان کرد: برنامه های مختلفی در پاسکازی زمین از زباله در منطقه اسکان شازند با همکاری فرمانداری شازند، دهیاری و شورای اسلامی روستای اسکان اجرا شد.
روستای اسکان در 19 کیلومتری شازند و در شمال شهرستان شازند واقع شده و از توابع دهستان پل دوآب از بخش زالیان این شهرستان است.
روستای اسکان یکی از مناطق مهم گردشگری در استان مرکزی است و در این روستا بیش از 500 نفر زندگی می کنند.
3005/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.