به گزارش ایرنا «خلیل نجفی» روز چهارشنبه در حاشیه همایش خادمان حرم عشق در گفت و گو با ایرنا افزود: 10میلیارد ریال از کمک های مردمی این استان به صورت نقدی و 15 میلیارد ریال به صورت غیر نقدی بوده است.
وی ادامه داد: کمک های غیرنقدی مردم این استان بیشتر به صورت اهدای طلا، نقره و سنگ های ساختمانی است که برای تکمیل طرح های عمرانی در کربلا، نجف، کاظمین و سامرا کاربرد دارد.
رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی اظهار داشت: تعهد تکلیفی امسال این استان، 60 میلیارد ریال است.
نجفی تاکید کرد: ساخت باب الراس حضرت عباس (ع)، ضریح مطهر ابراهیم مجاب (ع) و سقاخانه های کاظمین، سامرا، کربلا و نجف و تامین سنگ صحن حضرت زهرا (س) و مشارکت در ساخت صحن عقیله بنی هاشم در کربلای معلی از جمله طرح های در دست ساخت ستاد باسازی عتبات عالیات استان مرکزی است.
وی با اشاره به اجرای طرح یاحسین با هدف ترفیع گنبد حرم امام حسین (ع) افزود: اجرای این طرح از پارسال کلید خورد و مردم استان 150 خشت طلا را خریداری کردند که زرندیه با خرید 100 خشت رتبه نخست در استان را دارد.
جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی گفت: محلات بیشترین مشارکت را در بازسازی عتبات دارد و یکی از خیران این شهرستان،60 میلیارد ریال برای بازسازی عتبات عالیات متعهد شده بود.
نجفی افزود: خمین رتبه دوم مشارکت استان مرکزی را در بازسازی عتبات عالیات دارد و امید است این شهرستان یکی از طرح های عمرانی عتبات عالیات را متعهد شود.
وی افزود: ساخت صحن حضرت زهرا (س) به منظور توسعه حرم امام علی (ع) 95 درصد و صحن حضرت زینب 15 درصد پیشرفت دارد.
جانشین ستاد بازسازی عتبات استان مرکزی یادآورشد: ستاد عتبات با نظافت بهداشتی عراق کار خود را اغاز کرده و بعد از مرمت قبور ائمه (ع) وارد مرحله توسعه حرمین شریفین شده است.
نجفی ادامه داد: بیش از 30 موکب در استان برای پیاده روی بزرگ اربعین حسینی مجوز گرفتند.
جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی اظهار داشت: 22 موکب در نجف، کربلا، کاظمین و بین مسیر و 9 موکب در ورودی استان همزمان با اربعین حسینی برپا می شود.
وی گفت: موکب مستقر در مرز مهران با پذیرایی هر وعده غذایی 15 هزار زائر مهمترین موکب است و این استان به عنوان شهردار معین مهران فعالیت می کند.
نجفی تصریح کرد: پیش بینی می شود موکب های استان در مدت 10 روز به بیش از یک میلیون و نیم نفر خدمات ارائه دهند.
جانشین ستاد بازسازی عتبات استان مرکزی تاکید کرد: مردم ایران از گذشته نسبت به اهل بیت (ع) ارادت دارند و توطئه دشمنان با ایجاد شبهه افکنی تاثیری در ارادت آنها ندارد.
خیران خمین در همایش خادمان حرم عشق، بیش از یک میلیارد و 400 میلیون ریال برای 13 خشت طلا به منظور ترفیع گنبد امام حسین (ع) متعهد شدند.
ستاد بازسازی عتبات عالیات از سال 1384 کار خود را آغاز کرده است و تاکنون در 200 طرح بازسازی عتبات عالیات مشارکت فعالانه داشته است.
7277/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.