به گزارش ایرنا، سید «علی آقازاده» عصر سه شنبه در شورای آموزش و پرورش استان مرکزی در اراک افزود: دستور حمایت و پشتیبانی دستگاه اجرایی و دوایر دولتی از برنامه های آموزش و پرورش تا اول مهرماه ابلاغ می شود.
وی ادامه داد: بر اساس قانون هزینه استفاده آب، برق و گاز مدارس به شرط مصرف بهینه رایگان است و شرکت توزیع برق، شرکت گاز و آبفای استان باید نهایت همکاری را در این خصوص داشته باشند.
استاندار مرکزی اظهار داشت: شهرداری های استان نیز وظیفه دارند با تمام تجهیزات خود آموزش و پرورش را در بخش های عمرانی از قبیل فضاسازی، رنگ آمیزی و زیبا سازی مدارس پشتیبانی کنند.
وی بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی(ره)، سازمان بهزیستی، ثبت احوال، دانشگاه علوم پزشکی و دهیاری های استان نیز در ماموریت های آموزش و پرورش به ویژه شناسایی افراد بی سواد مشارکت عملی کنند.
آقازاده گفت: مکان ها و فضاهای بدون استفاده در روستاها نیز باید شناسایی شود و برای بهره برداری در مسائل آموزشی در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.
وی ادامه داد: نظام جامع مراقبت از دانش آموزان(طرح نماد) نیز در راستای شناسایی دانش آموزان آسیب پذیر چند سال است که در کشور آغاز شده و اجرای آندر محلات و اراک از توابع استان مرکزی نکلید خورده و باید زمینه اجرای قاطعانه این طرح در همه نقاط استان فراهم شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این نشست گفت: این استان‌ در سال های گذشته در جذب افراد بی سواد موفق عمل کرده و می طلبد که دستگاه های مختلف از قبیل کمیته امداد امام خمینی(ره)، دانشگاه علوم پزشکی، دهیاری ها مشارکت بیشتری ‌در این خصوص داشته باشند.
«شهریار فولادوند» افزود: طرح نماد با هدف مقابله با آسیب های اجتماعی از سال گذشته در شهرستان های محلات و اراک اجرایی شده که نتایج موفقیت آمیزی نیز داشته است.
وی ادامه داد: طرح نماد وظایف آموزش و پرورش را از محنوای آموزشی گسترده تر کرده و آموزگاران دانش آموزان مسئله دار را شناسایی و برای رسیدگی به مشکلاتشان به دستگاه های مسئول معرفی می کند.
حدود 240 هزار دانش آموز در نقاط مختلف استان مرکزی در 2 هزار و 400 مدرسه تحصیل می کنند.
6013/3017/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.