گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین « کاظم صدیقی» شامگاه یکشنبه در همایش منادیان غدیر در استاندار مرکزی افزود: جریان پر برکت غدیر باید همواره مورد توجه مسلمانان باشد چرا که مفاهیم عمیق آن راه انحراف را در جامعه اسلامی سد می کند.
وی اظهار داشت: واقعه غدیر تمام ابهامات و مسائل پیرامون ولایت پذیری و امامت را زدود.
دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر توضیح داد: ولایت دروازه ورود به توحیداست و غدیر واقعه ای بود که مولفه های امامت و ولایت را تشریح کرد.
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی افزود: سبک زندگی و تفکر حضرت علی (ع) بهترین الگوی زیستی است که در خود سرچشمه ای از معرفت دارد.
وی اظهارداشت: نظام نامه امیرالمومنین علی (ع) به عنوان منشور حکومتی به مالک اشتر ارائه شد که با وجود گذر زمان آموزه های ناب آن راهگشا و کاربردی است.
امام جمعه موقت تهران گفت: عمل کنندگان به الگوی رفتاری و فکری امام علی (ع)توانستند در انقلاب اسلامی نقش آفرینی کنند و شیوه حکومتداری اسلامی را مبدا تحولات جهانی تا ظهور حضرت مهدی (ع) قرار دهند.
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی افزود: مشکلات اقتصادی کنونی در جامعه محصول غفلت از آموزه های تربیتی ولایی است و با توجه به اینکه فقر در فرهنگ علوی ننگ است باید در سایه وحدت و همراهی برای زدودن این نقیصه از جامعه کوشید.
دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر گفت: مسئولان اجرایی، قضایی و نمایندگان مردم در خانه ملت باید با مدیریت مطلوب تر و هماهنگی در امور برای کاهش مشکلات معیشتی مردم بکوشند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز گفت: غدیر مکتبی انسان ساز است و مفاهیم بلند آن باید در زندگی روزمره همه اقشار جامعه وارد شود.
آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» افزود: غدیر فرهنگی است که شاگردان آن زینب کبری(س)، مقداد، عمار و کمیل ها هستند و راه امیرالمؤمنین (ع) از نظر علمی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، اخلاقی در دنیا دنبال می شود و رهروان خاص خود را دارد.
وی خاطرنشان کرد: استقامت در راه حق و پاسداری از حرین ولایت و امامت راه پیشوای نخست شیعیان است.
معاون، سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این همایش گفت: دنیا تشنه عدالت، منش، روش کلامی و عملی پیامبر خدا و حضرت علی ( ع) است و باید مظلومیت و عدالت خواهی آن امام همام به بهترین شکل برای آشنایی نسل جوان تبیین شود.
«فتح الله حقیقی» اظهارداشت: جایگاه جمهوری اسلامی در چهلمین سالگرد پیروز انقلاب هر روز در دنیا باارزش تر می شود و باید برای این سرمایه گرانسنگ شاکر بود.
واقعه غدیر از مهم‌ترین وقایع تاریخ اسلام است که در آن، پیامبر اسلام (ص) هنگام بازگشت از حجه الوداع در ۱۸ ذی‌الحجه سال دهم قمری در مکانی به نام غدیرخم، امام علی (ع) را ولی و جانشین خود معرفی کرد و حاضران که بزرگان صحابه نیز در میان آنان بودند در آنجا با امام علی (ع) بیعت کردند.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.