به گزارش ایرنا، آیت الله «قربانعلی دری نجف آبادی» روز دوشنبه در آیین تلبیس (عمامه گذاری) طلاب حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک، افزود: زندگی روحانیت باید در صف متعارف جامعه باشد و این قشر از جامعه باید الگوی قناعت و ساده زیستی باشند.
وی ادامه داد: مبلغان دینی باید در هر زمینه ای الگوی اقشار مختلف جامعه باشد و ساده زیستی این قشر از جامعه باعث گرایش بیشتر مردم به عالمان و بزرگان دین می شود.
امام جمعه اراک اظهار داشت: جامعه روحانیت باید خود را خدمتگذار اقشار مختلف مردم بدانند و با زهد و فروتنی هر چه بیشتر خود را به مردم و به خصوص قشر جوان نزدیک کنند.
وی اضافه کرد: روشنگری و هدایت مردم به خصوص جوانان، وظیفه خطیری است که بر دوش روحانیان و طلاب حوزه های علمیه قرار دارد بنابراین، این قشر از جامعه باید با صبر و بردباری در راستای هدایت جوانان این مرز و بوم به راه رستگاری گام بردارند.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: هم اینک که به برکت تلاش ها و مجاهدت های امام راحل درخت تنومند انقلاب اسلامی به ثمر نشسته است، جامعه روحانیت باید اصول و مبانی علوم اسلامی را به بهترین شکل ممکن در جامعه جاری کند.
وی بیان کرد: سرمایه گذاری در نیروی انسانی ماهر و کارآمد یکی از عوامل مهم توسعه و بالندگی جامعه است که در این میان تربیت طلبه های دلسوز و موثر می تواند در توسعه همه جانبه کشور موثر باشد.
در این آیین 35 نفر از طلاب حوزه علمیه امام خمینی(ره) اراک به لباس روحانیت ملبس شدند.
بیش از پنج هزار طلبه برادر و خواهر در 33 مدرسه علمیه در نقاط مختلف استان مرکزی فعالیت می کنند.
3017/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.