به گزارش ایرنا، «سعید فرخی» روز یکشنبه در آیین تجلیل از برگزیدگان بیست و یکمین جشنواره برنامه های برتر صدا و سیمای استان مرکزی افزود: رسانه ملی باید به عنوان مرجع راستی آزمایی اخبار در جامعه نقش آفرینی کند.
وی ادامه داد: مشکلات و خواسته های اقشار مختلف مردم در زمینه جلب اعتماد عمومی باید از رسانه ملی منعکس شده و روند پیگیری مشکلات نیز در برنامه های مختلف به مردم گزارش داده شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی بیان کرد: دستگاه های اجرایی نیز وظیفه دارند گزارش عملکرد خود را از طریق صدا و سیما به مردم ارائه کنند.
وی بیان کرد: صدا و سیما وظیفه دارد با تولید برنامه های مختلف افزایش وحدت، همگرایی و یکپارچگی ملی در راستای خنثی سازی توطئه های دشمنان در شبکه های مختلف ماهواره ای و فضای مجازی را در دستور کار قرار دهد.
فرخی بیان کرد: دامنه فعالیت صدا و سیما باید از مقوله فرهنگی گسترده تر شده و در برنامه های مختلف موفقیت ها و دستاوردهای نظام اسلامی در بخش های سیاسی، اقتصادی و حتی بین المللی را به مردم گزارش دهد.
وی تاکید کرد: تدوین برنامه های مختلف در راستای توسعه و بالندگی استان در دستور کار دستگاه های اجرایی قرار گرفته و صداو سیما علاوه بر انعکاس این برنامه ها باید طرح مدونی نیز در بدنه سازمانی خود تدوین کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی افزود: رسانه ملی در این استان از ظرفیت نیروی انسانی ماهر و کارآمد برخوردار است و هر سال در جشنواره های مختلف ملی آثار برتری نسبت به دیگر استان ها دارد.
وی تاکید کرد: بهره گیری هر چه بیشتر از این ظرفیت ارزشمند در زمینه ارائه فرهنگ، آداب، رسوم و صنایع دستی دستی استان باید در دستور کار رسانه ملی قرار گیرد.
فرخی بیان کرد: رسانه ملی با بهره گیری از نیروی انسانی کارآمد از در دور دست ترین نقاط استان برنامه های مختلفی تولید و پخش می کند که این مهم باید تقویت شود.
وی افزود: پخش زنده آیین های مختلف از قبیل راهپیمایی ها و عزاداری ها از روستایی و شهری از دیگر موفقیت های رسانه ملی در استان مرکزی است.
صدا و سیمای مرکز اراک در سال ۱۳۶۲ به عنوان یک دفتر خبری آغاز به کار کرد و در آبان ماه سال ۱۳۶۵ فعالیت رسمی مرکز با نصب و بهره برداری از یک فرستنده یک کیلو وات رادیویی با پخش برنامه های خبری توسط واحد اطلاعات و اخبار آغاز شد.
در سال ۱۳۷۹ با بهره برداری شبکه صدای استان مرکزی با سه استودیوی تولید و پخش روزانه ۱۸ ساعت برنامه تهیه و پخش می شد و در سال ۱۳۸۲ شبکه استانی سیما (شبکه آفتاب) به عنوان بیستمین شبکه استانی ایران متولدشد.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.