به گزارش ایرنا، « داور ماهیکاری » روز شنبه در آیین تکریم و معارفه رئیس امور شعب بانک کشاورزی استان مرکزی افزود: بر مبنای گزارش مرکز تحقیق و پژوهش مجلس شورای اسلامی بیش از نیمی از تسهیلات بخش کشاورزی در برنامه پنجم توسعه، توسط این بانک پرداخت شده و برای پرداخت این میزان تسهیلات در طول برنامه ششم، 2 میلیون و 750 هزار میلیارد ریال منابع مالی نیاز است.
وی ادامه داد: بانک کشاورزی به واسطه برخورداری از 45 میلیون حساب، 600 هزار میلیارد ریال منابع در اختیار دارد و پرداخت این میزان تسهیلات در طول برنامه ششم نیازمند عزم جدی، تلاش کارکنان این بانک و حمایت مسئولان در جذب منابع است.
عضو هیات مدیره بانک کشاورزی یاد آور شد: بانک کشاورزی سال گذشته 388 هزار میلیارد ریال تسهیلات در بخش های مختلف پرداخت کرده که 92 درصد این تسهیلات در بخش کشاورزی پرداخت شده است.
ماهیکاری، میزان منابع بانک کشاورزی در ابتدای انقلاب را 89 صدم درصد از مجموع منابع بانکی کشور عنوان کرد و اظهار داشت: میزان اعتبارات این بانک پس از جنگ تحمیلی با ایجاد 344 شعبه در چهار استان کشور به 2 و 2 دهم درصد افزایش یافت.
وی ادامه داد: اکنون منابع بانک کشاورزی با ایجاد 672 شعبه در سطح استان ها به 6 و 72 صدم درصد از مجموع منابع بانک های کشور افزایش یافته است و 65 درصد منابع مورد نیاز بخش کشاورزی توسط این بانک تامین می شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی نیز گفت: اشتغال، توسعه پایدار و محیط زیست سه چالش مهم در دنیای امروز به شمار می رود که همه این چالش ها با بخش کشاورزی در ارتباط است.
« سعید فرخی » افزود: بانک کشاورزی به عنوان متولی تامین منابع مالی بخش کشاورزی در زمینه ایحاد اشتغال و توسعه پایدار در این بخش نقش مهم و تاثیرگذاری برعهده دارد.
وی ادامه داد: دستیابی به رشد پایدار با سرمایه گذاری در بخش کشاورزی میسر می شود و نیاز است مدیران بانک ها برای ایجاد رشد پایدار در این بخش با فعالان این حوزه همکاری تنگاتنگ داشته باشند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری مرکزی، تخصیص یک و نیم میلیارد دلار منابع مالی اشتغال پایدار روستایی را یکی از برنامه های نظام برای ایجاد اشتغال و مهاجرت معکوس به روستاها دانست و گفت: 520 میلیارد ریال از محل منابع تسهیلات پایدار روستایی به بانک کشاورزی استان اختصاص یافته که 320 میلیارد ریال این اعتبارات جذب و 640 میلیارد ریال به تصویب رسیده است.
فرخی ادامه داد: نیاز است با همکاری و همراهی هرچه بیشتر بانک کشاورزی با فعالان این حوزه در اولین فرصت 300 میلیارد ریال باقی مانده جذب و در اختیار کشارزان قرار گیرد.
رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی نیز در این نشست گفت: نظام اقتصادی کشور اکنون در شرایط حساسی قرار دارد و باید با اتحاد و انسجام زمینه رفع مشکلات کشور شد.
« علی ابراهیمی » افزود: نیاز است در این شرایط با مدیریت صحیح و منطقی زمینه رفع مشکلات اقتصادی کشور فراهم شود.
در پایان این نشست با حضور عضو هیات مدیره بانک کشاورزی، رئیس مجمع نمایندگان استان مرکزی و معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری این استان از خدمات عبدالصمد صناعی تقدیر و مسعود رضایی به عنوان مدیر امور شعب بانک کشاورزی استان معرفی شد.
بانک کشاورزی با 57 شعبه، 80 دستگاه خودپرداز و 9 هزار و 180 دستگاه کارتخوان با هدف حفظ منابع پایه، تولید ارزش افزوده و اشتغالزایی در راستای رونق تولید در سطح شهرها و روستاهای استان مرکزی به شهروندان خدمت رسانی می کند.
1955/3075
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.