به گزارش ایرنا، « یعقوب رستمی » روز پنجشنبه در جشنواره معرفی تعاونی های برتر استان مرکزی در اراک، افزود: 15 هزار تعاونی امسال در رقابت انتخاب تعاونی برتر حضور داشتند و نیاز است که تعاونی ها با رشد مهارتی و حمایت های لازم هر روز قدرتمندتر در عرصه اقتصاد ظاهر شوند.
وی اظهار داشت: تعاونی ها در شرایط فعلی اقتصادی کشور در تجمیع سرمایه های خرد و کوچک جایگاه کلیدی دارند و باید از این ظرفیت در توسعه و رشد اقتصادی کشور بهره لازم گرفته شود.
مدیرکل دفتر تعاونی‌های توزیعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با وجود آن که اقتصاد کشور به سه قسمت دولتی، تعاونی و خصوصی تقسیم بندی شده اما، شرکت های تعاونی توسط مجموعه دولت مورد حمایت واقعی قرار نمی گیرند و سهم متوازنی از اقتصاد ندارند.
رستمی افزود: تعاونی ها در دل خود امتیاز و ویژگی هایی خاصی دارند که سایر بنگاه های اقتصادی از آن بی بهره هستند و می توانند در قالب اتحادیه و اتاق تعاون به موفقیت های چشمگیری دست پیدا کنند.
وی اظهار داشت: تصمیم گیری اعضا بر سرنوشت اموالشان، مساوی بودن حق رای و کمک به مقاومت اقتصادی از جمله مزیت های شرکت های تعاونی است.
مدیرکل دفتر تعاونی‌های توزیعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تشکیل تعاونی های روستایی سال گذشته کلید زده شده است و استان مرکزی در شکل دهی این نوع تعاونی در جایگاه مطلوبی قرار دارد.
یعقوبی افزود: استان مرکزی با داشتن صنایع سنگ ساختمان و ایزوگام می تواند در قالب تعاونی به قطب تولید محصولات برتر معرفی شود و از این ظرفیت برای معرفی به بازارهای داخلی و خارجی بهره بگیرد.
استاندار مرکزی نیز در این آیین گفت: شرکت های تعاونی شاخصی در تعادل اقتصادی هستند و باید سهم این بخش با توجه به قابلیت ها توسعه یابد.
سید« علی آقازاده» افزود: دولتی شدن اقتصاد سمی مهلک است و برای درمان این معضل نیاز است که بخش خصوصی وتعاون با توجه به قانون اساسی رشد یابد.
وی اظهار داشت: کم توجهی به بخش تعاونی موجب می شود تا نظام اقتصادی به اهداف خود دست پیدا نکند و این مهم برای داشتن اقتصادی پویا مناسب نیست.
استاندار مرکزی گفت: تعاونی ها باید در افق 20 ساله جمهوری اسلامی 25 درصد مسئولیت اقتصادی و سرمایه گذاری را انجام دهند اما اکنون هفت درصد آن محقق شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی نیز گفت: 243 شرکت تعاونی در این استان در سیزدهمین جشنواره های برتر معرفی شدند که نسبت به سال گذشته 25 درصد رشد داشته است.
« محمدتقی آبایی هزاوه» افزود: 15 شرکت تعاونی با رای هیات داوران به عنوان تعاونی برتر شناخته شدند که سه شرکت از استان مرکزی است.
وی اظهار داشت: 12 هزار و 800 واحد مسکونی در این استان در قالب تعاونی تشکیل شده و زمینه خانه دار شدن مردم این خطه را فراهم آورده است.
در این آیین از 15 شرکت تعاونی استان مرکزی و سه شرکت برتر در سطح ملی تجلیل شد.
2 هزار و 188 شرکت تعاونی فعال در استان مرکزی وجود دارد که 20 هزار و 126 نفر در آن ها مشغول به فعالیت هستند.
10تا 16 شهریور ماه جاری به عنوان هفته تعاون نامگذاری شده است.
6991/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.