دکتر« محمد فتاحی » روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: 398 هزار و 600 قطعه جوجه ریزی در واحدهای مرغ تخم گذار، 864 هزار و 833 قطعه واحدهای پرورش پولت، 91 هزار و 940 قطعه در واحدهای مرغ مادر و 13 میلیون قطعه در واحدهای مرغ گوشتی استان در این مدت انجام شده است.
وی، از تشکیل کمیته ممیزی مرغداری های استان از ابتدای خرداد ماه امسال خبر داد و بیان کرد: این کمیته با هدف رصد وضعیت بهداشتی واحدهای مرغداری و در راستای پیشگیری از شیوع احتمالی به ویژه آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در استان تشکیل شده است.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: واحدهای پرورش طیور قبل از جوجه ریزی برای رفع نواقص احتمالی 2 بار توسط کمیته ممیزی مورد ارزیابی قرار می گیرند و در صورت نداشتن نواقص بهداشتی، اجازه جوجه ریزی برای این واحدها صادرات می شود.
فتاحی یادآور شد: 14 واحد پرورش طیور از ابتدای فعالیت این کمیته در استان مرکزی مورد بازرسی قرار گرفته است که در این بازرسی ها برای 11 واحد اجازه جوجه ریزی صادر شده است و برای بقیه این واحدها پس با رفع نواقص مجوز صادر می شود.
وی، افزایش قیمت نهاده های ذرت و سویا را از جمله مشکلات مرغداری های استان مرکزی در سال جاری عنوان کرد و گفت: افزایش قیمت این نهاده ها کاهش سه میلیون قطعه ای تولید مرغ گوشتی و رشد قیمت گوشت سفید در استان را به همراه داشته است.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان مرکزی گفت: سه هزار و 731 مورد مراقبت بهداشتی، پنج هزار و 487 مورد نمونه برداری امسال از مرغداری های صنعتی، سنتی و زیستگاه های پرندگان برای مقابله با شیوع احتمالی بیماری های طیور به خصوص آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در این استان انجام شده است.
دکتر فتاحی افزود: 16 کانون بیماری های طیور از جمله آنفلوآنزای ویژه طیور، برونشیت و نیوکاسل در جریان این بازرسی ها در استان شناسایی و اقدام های قرنطینه ای و بهداشتی برای جلوگیری از شیوع این بیماری ها در این کانون ها انجام شده است.
وی ادامه داد: 112 میلیون دز واکسن بیماری های مختلف طیور امسال در استان مرکزی مصرف شده است.
استان مرکزی با 12 شهرستان، و یک هزار و 539 روستا، دارای 622 واحد مرغداری صنعتی، 491 واحد گاوداری صنعتی و 191 واحد کارگاه پرورش آبزیان است.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.