به گزارش ایرنا، «امیررضا خادم» روز چهارشنبه در آیین بهره برداری از سالن تیراندازی با کمان مجموعه ورزشی شهدای پنجم مرداد اراک، افزود: ورزش و هنر بدون آثار منفی و مخرب می توانند نشاط، سلامت و همگرایی را در کوتاهترین زمان ممکن افزایش دهند.
وی ادامه داد: ایران به دلیل تهدیدهای دشمنان با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کند که با توسعه ورزش همگانی و قهرمانی و همچنین اشاعه هنر می توان بخش عمده ای از هجمه های فرهنگی و اجتماعی بدخواهان نظام را خنثی کرد.
معاون پارلمانی، حقوقی و امور استان های وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: بهره گیری از مشارکت خیران از شاخصه های کلیدی در توسعه ورزش است و این مهم باید در جامعه فرهنگ سازی شود.
خادم اظهار داشت: خیران نقش موثری در توسعه فضاهای ورزشی در نقاط مختلف کشور دارند که معرفی عملکرد این قشر از جامعه می تواند زمینه ورود هر چه بیشتر خیران را در مقوله ورزش فراهم کرد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی نیز در این آیین گفت: ظرفیت سازی و تامین ساختارهای ورزشی از مهمترین اولویت های استانداری است اما در این رهگذر باید فرهنگ مشارکت خیران نیز در جامعه نهادینه شود.
«فتح الله حقیقی» افزود: همانطور که خیران در ساخت مسجد و مدرسه در استان مرکزی مشارکت دارند باید مشارکت جویی در بسط نشاط و تحرک جسمانی نیز در برنامه های آنان باشد.
وی، بهره برداری از خانه جوان اراک و خنداب را از مهمترین فعالیت های استانداری مرکزی در 10 ماه گذشته عنوان کرد و گفت: تا پایان امسال 9 شهرستان این استان از خانه جوان برخوردار می شوند.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی اظهار داشت: قانون جذب یک درصد اعتبارات دستگاه های اجرایی استان از سال 1380 ابلاغ شده اما جنبه اجرایی نگرفته بود که و با دستور استاندار مرکزی زمینه جذب 100 درصدی این مهم در سال جاری فراهم شده است.
وی گفت: ساخت مجتمع های ورزشی در روستاهای استان مرکزی نیز در دستور کار قرار گرفته که موفقیت های چشمگیری در این بخش حاصل شده است.
حقیقی تاکید کرد: دستگاه های اجرایی استان ظرفیت های ورزشی مناسبی دارند که تاکنون مورد استفاده کارکنان دستگاه مذکور قرار می گرفت و به زودی مدیریت این مکان های ورزشی در اختیار اداره کل ورزش و جوانان قرار می گیرد تا آحاد جامعه نیز بتوانند از این مکان های ورزشی استفاده کنند.
مدیرکل ورزش و جوانان استان مرکزی نیز گفت: عملیات ساخت آکادمی تخصصی تیروکمان این استان در زمینی به مساحت 2 هزار و 800 متر مربع از چهار سال پیش آغاز شد.
«عابد حقدادی» افزود: آکادمی تخصصی تیروکمان استان مرکزی با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد ریال از طرف خیران ورزشی ساخته شده و 2 فرصت شغلی ایجاد کرده است.
بهره برداری از سالن چند منظوره ورزشی روستای گوار در زمینی به مساحت یکهزار و 315 متر مربع و با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال از محل منابع ملی و استانی نیز با حضور معاون حقوقی، پارلمانی و امور مجلس وزارت ورزش و جوانان انجام شد.
بیش از 75 هزار ورزشکار به صورت سازماندهی شده زیر نظر 47 هیات ورزشی در حدود 600 مجموعه ورزشی در استان مرکزی فعالیت می کنند.
3017/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.