« مهدی میراشرفی» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این محموله های صادراتی به ارزش 441 میلیارد و 448 هزار و 741 دلار به 62 کشور جهان از جمله عراق، افغانستان، ترکیه، پاکستان، ارمنستان، بلغارستان و تونس ارسال شده است.
وی ادامه داد: صادرات این کالاها از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب 14 و 12 درصد افزایش یافته است.
مدیرکل گمرکات استان مرکزی خاطر نشان کرد: انواع هیدروکربورها، پلی اتیلن سبک خطی، پلی پروپیلن، پلی اتیلن سنگین، شمش، آبمیوه و رانی، شیشه، بلور و چیپس عمده کالاهای صادر شده از گمرکات این استان در این مدت به خارج از کشور بوده است.
میراشرفی گفت: 63 هزار و 472 تن کالا به ارزش 146 میلیون و 280 هزار و 983 دلار نیز از ابتدای سال جاری تا کنون به استان مرکزی وارد شده است که واردات این کالاها از نظر وزنی و ارزشی به ترتیب پنج و 2 درصد کاهش یافته است.
وی افزود: ماشن آلات، پاکت بسته بندی، پاکت آبمیوه، کنسانتره، نکه میوه، پوره، قوطی آلومینیومی، کویل آلومینیوم و در آسان بازشو عمده کالاهای وارد شده به استان مرکزی بوده است.
مدیرکل گمرکات استان مرکزی گفت: این کالاها از 47 کشور جهان شامل چین، آلمان، ترکیه، ایتالیا، یونان، هند، امارات متحده عربی و تایلند به این استان وارد شده است.
میراشرفی افزود: در این مدت 169 پرونده قاچاق کالا در گمرکات استان مرکزی تشکیل شده است که از نظر ارزشی و تعداد به ترتیب 322 و هفت درصد افزایش داشته است.
وی گفت: گمرکات استان مرکزی در پنج ماه امسال 301 میلیارد و 105 میلیون و 304 هزار ریال در آمد ملی و استانی کسب کرده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 46 درصد افزایش داشته است.
مدیرکل گمرکات استان مرکزی افزود: میزان درآمد مالیات بر ارزش افزوده گمرکات استان در این مدت 530 میلیارد و 412 میلیون و 281 هزار ریال بوده است که این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 33 درصد افزایش دارد.
استان مرکزی با 12 شهرستان و یک میلیون و 414 هزار نفر جمعیت، یکی از قطب های مهم صنعتی و کشاورزی کشور محسوب می شود.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.