به گزارش ایرنا، استاندار مرکزی در آیین بهره برداری اورژانس هوایی استان مرکزی گفت: در هفته دولت 800 طرح اقتصادی و عمرانی با صرف یکهزار 40 میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری رسید که آغاز فعالیت اورژانس هوایی یکی از مهمترین این طرح ها است.
سید« علی آقازاده» گفت: راه اندازی اورژانس هوایی برای استان مرکزی با تلفات جاده ای بالا ضرروی بود و این مهم با همکاری همه دستگاه های اجرایی و پیگیری مستمر درهفته دولت محقق شد.
وی بدون اشاره به شمار جانباختگان حوادث جاده ای استان مرکزی، اظهار داشت: اغلب مسیرهای جاده ای استان مرکزی پرترافیک هستند و این استان در آمار حوادث رتبه بالایی دارد که این مهم لزوم تقویت زیرساخت ها و امکانات خدمات امداد و نجات جاده ای را در این خطه دوچندان کرده است.
استاندار مرکزی گفت: راه اندازی اورژانس هوایی در راستای کم شدن عوارض ناشی از حوادث جاده ای که قابل پیش بینی نیست در استان مرکزی کلید زده شد.
وی اظهار داشت: فرودگاه اراک تجهیزات و امکانات مطلوبی برای ارایه خدمات هوایی دارد و با هماهنگی انجام شده در ماه های آتی پرواز اراک - تهران از استان مرکزی محقق خواهد شد.
استاندار مرکزی گفت: راه اندازی پرواز مستقیم از فرودگاه اراک به شهرهای بزرگ و نیز عتبات عالیات و حج تمتع در سال آینده از این فرودگاه عملیاتی خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در استان مرکزی نیز در این آیین گفت: کارنامه نظام جمهوری اسلامی در ارایه خدمات فنی، مهندسی، شهرسازی، معماری، بازسازی روستاها، خدمات بهداشتی و پزشکی درخشان است.
«آیت الله قربانعلی دری نجف آبادی» افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی در طول 40 سال اخیر با وجود تمامی محدودیت، تحریم، جنگ و موانع متعدد کارنامه عزت آفرینی داشته که قابل مقایسه با هیچ دوره ای نیست.
وی اظهار داشت: عمق، ابعاد و دایره خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی وسیع است در حالی که جمعیت کشور در حال افزایش است ارایه خدمات به 80 میلیون نفر با سرعت صورت می گیرد.
امام جمعه اراک گفت: راه اندازی اورژانس هوایی در استان مرکزی از مدت ها قبل توسط مسئولان استان در حال پیگیری بود و به عنوان سرمایه زیرساختی مهم در خدمات پیش بیمارستانی محسوب می شود.
آیت الله دری نجف آبادی با تاکید بر استفاده در مواقع ضروری از اورژانس هوایی گفت: استهلاک و تامین قطعات و تجهیزات بالگرد امداد هوایی استان بالا است بنابراین باید از این بالگرد در شرایط اضطراری استفاده شود.
وی ادامه داد: استقرار مجتمع های بین راهی یکی از راهکارهای کاهش تلفات جاده ای است تا رانندگان با استراحت در مکان های بین راهی با انرژی بیشتر سفر ایمنی داشته باشند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این آیین گفت: بالگرد اورژانس هوایی استان مرکزی نخستین بار به صورت تمام وقت در فرودگاه اراک مستقر شده است.
دکتر«حسن طاهر احمدی» افزود: آمار مرگ و میر ناشی از سوانح جاده ای در کشور نسبت به میانگین جهانی بالا است و به ازای هر 100 هزار نفر 20 نفر در سال کشته می شوند که این آمار در استان مرکزی از متوسط کشور هم بالاتر است.
وی اظهار داشت: بالگرد اورژانس هوایی استان ظرفیت حمل پنج بیمار را دارد که با سرنشینان بخش هوایی در هر پرواز 10 نفر می توانند حضور داشته باشند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: نخستین بار چهار دستگاه موتور آمبولانس به همراه چهار نفر تکنیسین امداد و نجات در استان آغازبه کار کرده که سرعت عمل در ارایه خدمات درمانی را حادثه دیدگان را افزایش می دهد.
15 پایگاه امداد 115 در استان مرکزی دایر است.
6 هزار و 400 کیلومتر انواع آزاد راه، راه اصلی و راه روستایی در استان مرکزی وجود دارد که چهار هزار کیلومتر آن را راه های روستایی تشکیل داده و روزانه حدود 490 هزار وسیله نقلیه از مسیرهای جاده ای این استان تردد می کنند.
6991/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.