محافظت ۳هزار تیم از جنگل‌های کشور در نوروز

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت که برای ایام تعطیلات نوروز 3 هزار تیم به طور شبانه روزی از جنگل ها و منابع طبیعی کشور حفاظت می کنند.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش جی پلاس، سرهنگ قاسم سبزعلی روز چهارشنبه در حاشیه آیین رونمایی از طرح حامی که در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز برگزار شد، افزود: نوبت بندی این تیم ها در سراسر کشور به صورت عملیاتی از هم اکنون انجام شده و کارهای گشت زنی و پایش از 25 اسفند ماه آغاز می شود.

وی اظهار داشت: همچنین هماهنگی های لازم با نیروهای انتظامی و دستگاه های قضایی انجام شده تا با افراد متخلف در این حوزه در زمان مناسب برخورد قانونی داشته باشیم.

سبزعلی با بیان اینکه در امر حفاظت مردم به خوبی همراه ما هستند، گفت: سامانه 1504 در سراسر کشور به صورت شبانه روزی فعال است تا مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف و یا حریق، به این سازمان اطلاع رسانی لازم را داشته باشند.

سبزعلی یکی از ظرفیت های بسیار قوی سازمان جنگل ها را در امر حفاظت وجود حدود 200 هزار همیار طبیعت دانست و افزود: همیاران طبیعت درحوزه حفاظت کمک چشمگیری دارند به طوریکه حضور این همیاران و مشارکت مردمی باعث کاهش 60 درصدی سطح آتش سوزی ها در مراتع و جنگل ها و همچنین کاهش چشمگیر تخریب ها و تصرفات اراضی ملی شده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید