به گزارش خبرنگار ایرنا، سلیمی امروز دوشنبه در پایان مسابقات وزنه برداری جاکارتا و پس از آخرین حرکتش در دوضرب و با وجود این که هنوز طلایش قطعی نشده بود، کفش هایش را درآورد و با بوسیدن تخته وزنه برداری به کارش در دوران حرفه ای پایان داد.
به اعتقاد کارشناسان ورزشی، این وزنه بردار پرافتخار کشور که بعد از دو سال ناکامی سرانجام به مدال طلا در مسابقات جاکارتا دست یافته، قصد دارد با خداحافظی بهنگام، ردی ماندگار از خود بر جای بگذارد.
این کارشناسان معتقدند بهداد سلیمی حتی اگر در مسابقات جاکارتا به طلا نمی رسید، باز هم احتمال خداحافظیش با ورزش حرفه ای وجود داشت برای این که با هر ناکامی هم حجم انتقادات از او افزایش می یافت و هم خاطرات خوش مردم به مرور رنگ می باخت که این وضعیت برای یک ورزشکار بدترین وضعیت قابل تصور است.
با این وجود، بهرام علی سلیمی پدر بهداد دقایقی بعد از با خبر شدن تصمیم فرزندش آن هم به صورت زنده از تلویزیون با نمایش سمبلیک به خبرنگار ایرنا گفت: هیچ چیز نمی توانم بگویم جز این که همه ما شوکه شدیم.
وی افزود: منتظریم تا بهداد به وطن بازگردد و تا با او صحبت و متقاعدش کنیم از تصمیمش منصرف شود و بتواند با شرکت در مسابقات بار دیگر برای کشور افتخار آفرینی کند.
سلیمی پدر در عین حال از این که فرزندش به مدال طلای مسابقات جاکاراتا دست یافت، ابراز خوشحالی کرد و گفت: اعضای یک خانواده قلبشان برای هم می تپد، بنا بر این خوشحالم که فرزندم در یک صحنه دیگر بین المللی موفق شد پرچم پرافتخار ایران اسلامی را به اهتراز درآورد.
بر اساس گزارش رسانه ها، بهداد سلیمی پس از خداحافظی از ورزش حرفه ای وزنه برداری ، اعلام کرد که تصمیمش قطعی است و بعد از مدت ها فکر کردن به این نتیجه رسیده و احساسی تصمیم نگرفته است.
وی افزود: خیلی به این موضوع فکر کردم. تصمیمم احساسی نیست. بعد از جراحی دوست داشتم به المپیک برسم و تلاش زیادی کردم. پزشکان برای من خیلی زحمت کشیدند اما زانویم اذیت می کند و هنوز هم به آمادگی صد درصد نرسیدم و تصمیم به خداحافظی گرفتم. انشاالله در جاهای دیگر کمک می‌کنم.
پیکارهای دسته به اضافه 105 کیلوگرم رشته وزنه برداری بازی های آسیایی 2018 جاکارتا از ساعت 11 و 30 دقیقه امروز دوشنبه به وقت تهران با حضور وزنه بردارانی از کشورهای سوریه، ترکمنستان، ایران (2 نماینده)، چین تایپه، پاکستان و ازبکستان آغاز شد.
بهداد سلیمی دارنده مدال طلا جهان و المپیک در حرکت یک ضرب پس از مهار وزنه 200 کیلوگرمی نتوانست وزنه 206 کیلوگرمی را بلند کند اما در سومین حرکت خود وزنه 208 کیلوگرم را بالای سر برد.
سلیمی که در حرکات دو ضرب رقابت تنگاتنگی با علی حسینی دیگر پولادمرد وزنه برداری ایران و نماینده ازبکستانی داشت، کار خود را با وزنه 237 کیلوگرم آغاز کرد و سپس وزنه 246 کیلوگرمی را مهار کرد و در حرکت سوم خود با بلند کردن وزنه 253 کیلوگرم و با مجموع 461 کیلوگرم مدال طلا را بر گردن آویخت.
این مدال سومین طلای سلیمی در بازی های آسیایی است.
7334/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.