استاندار مازندران از افتتاح 545 پروژه با اعتبار بالغ چهار هزار و 192 میلیارد تومان اعتبار در هفته دولت خبر داد.

به گزارش ایلنا از ساری،محمد اسلامی صبح امروز در نشست با خبرنگاران که در آستانه هفته دولت با شعار " شفافیت، پاسخگویی و کارآمدی "  با گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر اظهار داشت: 545 طرح و پروژه با اعتبار بالغ بر چهار هزار و 192میلیارد تومان اعتبار هفته دولت افتتاح می شود.

وی افزود: از مجموع پروژه ها، 13 پروژه با 516 نفر اشتغالزایی و 532 طرح  عمرانی و زیرساختی است و در مجموع 510 پروژه در حوزه ادارات و دستگاه های اجرایی و بخش خصوصی و 35 پروژه در حوزه عمرانی شهری و شهرداری ها است و بالاترین پروژه ها در نور، آمل، بابل و ساری اجرا می شود.

استاندار مازندران با اشاره به اقدامات استان در زمینه جذب سرمایه گذاری در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و گفت: محورهای توسعه مازندران شفاف نبوده این در حالیست که محورهای توسعه باید متاثر از استعدادهای سرزمینی باشد از اینرو حس عقب ماندگی در استان ایجاد شده است.

وی ادامه داد: عدم شفافیت اینکه مازندران قطب صنعتی، کشاورزی و یا گردشگری است  موجب شده تا عدم نگاه یکپارچه را در استان شاهد باشیم.

اسلامی بخشی نگری را مهمترین مشکل استان بیان کرد و گفت : نگاه محلی و مشکلات ناهماهنگ احساس متفاوت را نسبت به توسعه استان به وجود آورده و موجب شد تا توسعه متوازن اتفاق نیفتد.

وی به تشکیل اتاق فکر برای ترسیم نقشه توسعه وتعالی استان اشاره و تصریح کرد: این نقشه توسعه و تعالی بایستی سه فاز  احصاء مسائل و مشکلات استان، ارائه راه حل ها و آینده نگری را طی کند تا پاسخگوی برخی از مشکلات باشد.

اسلامی با تاکید بر توسعه مردم محور از ایجاد بنیاد توسعه و تعالی استان در جهت تحقق این هدف خبر داد و افزود:  نقش آفرینی مردم و رشد جمعیت و شکوفایی سرزمین به صورت توامان در دستور کار بنیاد و توسعه مازندران قرار گرفته است.

وی در بخش دیگر از سخنانش افزود: در چهلمین سال پیروزی انقلاب هستیم و دشمنان قسم‌خورده ایران این بار با اتحاد آشکار و هزینه‌های هنگفت درصدد هستند مردم را با نارضایتی و بدبینی از انقلاب جدا کنند.

استاندار مازندران افزود: دشمنی‌ها و توطئه‌های بیشمار هزینه‌های هنگفتی به انقلاب و مردم تحمیل کرده و در حوزه اقتصادی برنامه هایی را در دستور کار خود قرار دادند، از اینرو ضرورت دارد در چنین شرایطی به هوشیاری و شناسایی غفلت ها نیاز داریم و سیاست ها و برنامه هایی برای بالندی انقلاب دنبال کنیم.

اسلامی با تاکید بر اقتصاد دریامحور، ایجاد همکاری و تبادلات با استان های هم مرز را امری مهم دانست و بیان کرد: بخش خصوصی محور همکاری ها است و همه نوع حمایت را از بخش خصوصی به عمل خواهیم آورد.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.