مصطفی سوادکوهی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در شرایط حساس کنونی کشور هرگونه اقدام تفرقه آمیز زیانبار است و اگر اقدامی از سوی کانون های اصلی و مهم مملکتی باعث چنین وضعیتی شود، آثار و تبعات آن به مراتب زیان بارتر خواهد بود .
دبیر حزب اعتماد ملی مازندران گفت: در حالی که دشمنان قسم خورده نظام اسلامی و مردم مسلمان و انقلابی ما از طریق فشارهای اقتصادی، جامعه را آماج هجمه های روانی قرار دادند و کشورمان بیش از هر زمان دیگری به تدبیر، عقلانیت، وحدت و انسجام نیاز دارد، طرح پرسش از رییس جمهوری قابل توجیه نیست.
وی با اظهار این که نمایندگان باید همسو با منافع موکلین خودشان اقدام کنند، افزود: مردم از نمایندگان خود انتظار دارند در استفاده از اهرم های قانونی نهایت دقت و باریک بینی را داشته باشند و جهت گیری کارکردشان نیز باید در جهت اصلاح امور و منافع عامه باشد.
سوادکوهی گفت: به نظر می رسد پیگیری طرح سئوال از رئیس جمهوری در برهه حساس کنونی به مصلحت کشور نباشد و نمایندگان می توانند پاسخ پرسش های خود را از وزرا طلب کنند.
رییس خانه احزاب مازندران اضافه کرد: امروز دولت بیش از آن که مستحق زیرسئوال رفتن باشد، به تعامل دیگر قوا برای فائق آمدن بر مشکلات نیاز دارد و آرامش در جامعه نیز کمک بزرگی به تحقق این منظور خواهد است.
وی ادامه داد: نگاه مردم برای اتخاذ رویکرد تعاملی و حفظ آرامش و ایستادگی در برابر مشکلات به مسئولان است و نباید رویکرد مسئولان به گونه ای باشد که یاس و ناامیدی مردم را در پی داشته باشد.
طرح سئوال از رئیس جمهوری دهم مرداد ماه جاری در پنج محور ' عدم موفقیت دولت در کنترل قاچاق کالا و ارز، استمرار تحریم های بانکی، عدم اقدام شایسته دولت در کاهش نرخ بیکاری، رکود اقتصادی شدید چندین ساله، افزایش شتابان نرخ ارزهای خارجی و کاهش شدید ارزش پول ملی ' توسط هیأت رئیسه مجلس اعلام وصول شد.
مطابق ماده 213 آیین نامه داخلی مجلس رئیس جمهوری موظف است در مدت یک ماه در خانه ملت حضور یابد و به سئوال های مطروحه پاسخ دهد.
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری هم در نامه ای به علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی با اعلام این که سئوال تعدادی از نمایندگان، در چارچوب قانون اساسی و زمان و شرایط مناسب مطرح نشده است، تاکید کرد : اما برای جلوگیری از هر نوع اختلاف بین قوا و احترام به مجلس شورای اسلامی، در فرصت مقرر به مجلس خواهم آمد.
6982/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.